Zobrazit minimální záznam

Cultural functions of the lifestyle media
dc.contributor.advisorHubáček, Ondřej
dc.creatorMichalová, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-08T11:29:19Z
dc.date.available2017-05-08T11:29:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48981
dc.description.abstractDiplomová práce Kulturní funkce lifestylových médií je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V první části se práce snaží o teoretické vymezení pojmu životní styl, pojmu lifestylová média a jejich kulturních funkcí. Zabývá se také přehledem historického vývoje lifestylových časopisů u nás a v zahraničí. V neposlední řadě se práce v teoretické rovině pokouší definovat, jaký vliv a účinky mají lifestylová média, konkrétně lifestylové časopisy, na hodnoty a vzory chování svých čtenářů. V druhé části se práce věnuje empirickému výzkumu. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy se snažím zjistit, jak se liší obsah levných a luxusních, ženských a mužských lifestylových časopisů. Analýza ukázala, že v lifestylových časopisech určených odlišným skupinám čtenářů, existují rozdíly v prezentaci materiálních a sociálních hodnot a v prezentaci genderových rolí. Výsledky výzkumu jsou v souladu s předpokladem, že lifestylové časopisy mají vliv na spotřební životní styl svých čtenářů. Klíčová slova životní styl, lifestylová média, lifestylové časopisy, kulturní funkce, hodnotové orientace, vzory chování, reklama, gender, spotřební chovánícs_CZ
dc.description.abstractThe graduation thesis Cultural functions of the lifestyle media is divided into theoretical and analytical part. The first part of theoretical work tries to define the concept of lifestyle, lifestyle media and their cultural functions. It also deals with an overview of the historical development of lifestyle magazines in our country and at abroad. Last but not least, work in theory attempts to define the impact and effects of the lifestyle media, specifically lifestyle magazines on the value system and behavior patterns of their readers. In the second part of the work is devoted to empirical research. Through quantitative content analysis I am trying to figure out how is differed the content of less expensiver and exclusiver, woman's and man's lifestyle magazines. The analysis showed that in lifestyle magazines targeted at different groups of readers are differences in the presentation of material and social values and in the presentation of gender roles. Research results are consistent with the assumption that lifestyle magazines have an impact on consumer lifestyles of their readers. Key words lifestyle, lifestyle media, lifestyle magazines, cultural functions, value orientations, behavior patterns, advertisement, gender, consumer behavioren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkulturní funkcecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectlifestylecs_CZ
dc.subjectčasopisycs_CZ
dc.subjecttiskcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectculture functionen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectlifestyleen_US
dc.subjectmagazinesen_US
dc.subjectpressen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.titleKulturní funkce lifestylových médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-22
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107850
dc.title.translatedCultural functions of the lifestyle mediaen_US
dc.contributor.refereeOpletalová, Lenka
dc.identifier.aleph001398748
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Kulturní funkce lifestylových médií je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V první části se práce snaží o teoretické vymezení pojmu životní styl, pojmu lifestylová média a jejich kulturních funkcí. Zabývá se také přehledem historického vývoje lifestylových časopisů u nás a v zahraničí. V neposlední řadě se práce v teoretické rovině pokouší definovat, jaký vliv a účinky mají lifestylová média, konkrétně lifestylové časopisy, na hodnoty a vzory chování svých čtenářů. V druhé části se práce věnuje empirickému výzkumu. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy se snažím zjistit, jak se liší obsah levných a luxusních, ženských a mužských lifestylových časopisů. Analýza ukázala, že v lifestylových časopisech určených odlišným skupinám čtenářů, existují rozdíly v prezentaci materiálních a sociálních hodnot a v prezentaci genderových rolí. Výsledky výzkumu jsou v souladu s předpokladem, že lifestylové časopisy mají vliv na spotřební životní styl svých čtenářů. Klíčová slova životní styl, lifestylová média, lifestylové časopisy, kulturní funkce, hodnotové orientace, vzory chování, reklama, gender, spotřební chovánícs_CZ
uk.abstract.enThe graduation thesis Cultural functions of the lifestyle media is divided into theoretical and analytical part. The first part of theoretical work tries to define the concept of lifestyle, lifestyle media and their cultural functions. It also deals with an overview of the historical development of lifestyle magazines in our country and at abroad. Last but not least, work in theory attempts to define the impact and effects of the lifestyle media, specifically lifestyle magazines on the value system and behavior patterns of their readers. In the second part of the work is devoted to empirical research. Through quantitative content analysis I am trying to figure out how is differed the content of less expensiver and exclusiver, woman's and man's lifestyle magazines. The analysis showed that in lifestyle magazines targeted at different groups of readers are differences in the presentation of material and social values and in the presentation of gender roles. Research results are consistent with the assumption that lifestyle magazines have an impact on consumer lifestyles of their readers. Key words lifestyle, lifestyle media, lifestyle magazines, cultural functions, value orientations, behavior patterns, advertisement, gender, consumer behavioren_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013987480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV