Využití písně jako didaktického prostředku
Song as a methodological tool
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48845Identifiers
Study Information System: 111545
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Müllerová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
píseň, vyučovací metody, motivace, typy cvičení, sugestopedieKeywords (English)
song, teching methods, motivation, types of exercises, suggestopediaPráce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
My work is dealing with the topic concerning the use of the song in the class. In the theoretical section, the author considers the teaching methods, types of exercises, connection of the song in the class with suggestopedia and the use of the song in the class where French language is taught. Then in the practical section she suggests the possibilities of the work with different songs in the class.