Show simple item record

Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Výuka francouzštiny jako cizího jazyka bez učebnice. Role fenoménu hry ve výuce FLE
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorCoufalová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-08T10:49:59Z
dc.date.available2017-05-08T10:49:59Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48801
dc.description.abstractCílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to present the phenomena of game that is an inspiration for many methods of teaching French, as well as to point out the idea of all the other options how to teach children independently of a schoolbook. The objective is not to downgrade the schoolbook, which definitely belongs to the traditional teaching, but to emphasise the role of the game that is not less important. The work defines the areas (drama, music and diverse types of games) which are closely related to the game. Furthermore, in teaching French it focuses on dramatic education being postulated as an ideal mean to the whole child's personality activation, and on the development of the ability to react autonomously in a foreign language. The work covers the analysis of two schoolbooks and deals with the question whether game activities or dramatic education elements are included. In conclusion there is a description of the project realised in school year 2010-2011 which is aimed to teaching without schoolbook.en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectfenomén hrycs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectpíseňcs_CZ
dc.subjectdivadlocs_CZ
dc.subjecttechniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectphenomena of gameen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectsongen_US
dc.subjecttheatreen_US
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectschoolbooken_US
dc.titleL'enseignement du FLE sans manuel. Le rôle du phénomène ludique dans l'enseignement du FLEfr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-15
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82154
dc.title.translatedTeaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.en_US
dc.title.translatedVýuka francouzštiny jako cizího jazyka bez učebnice. Role fenoménu hry ve výuce FLEcs_CZ
dc.contributor.refereeMachleidtová, Silva
dc.identifier.aleph001386975
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to present the phenomena of game that is an inspiration for many methods of teaching French, as well as to point out the idea of all the other options how to teach children independently of a schoolbook. The objective is not to downgrade the schoolbook, which definitely belongs to the traditional teaching, but to emphasise the role of the game that is not less important. The work defines the areas (drama, music and diverse types of games) which are closely related to the game. Furthermore, in teaching French it focuses on dramatic education being postulated as an ideal mean to the whole child's personality activation, and on the development of the ability to react autonomously in a foreign language. The work covers the analysis of two schoolbooks and deals with the question whether game activities or dramatic education elements are included. In conclusion there is a description of the project realised in school year 2010-2011 which is aimed to teaching without schoolbook.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV