Užitky fotbalového utkání pro diváky
The benefits of football match for spectators
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48726Identifikátory
SIS: 84007
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šíma, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
užitky fotbalového utkání, AC Sparta Praha, sportovní produkt, marketingový výzkumKlíčová slova (anglicky)
benefits of football match, AC Sparta Praha, sport product, marketing researchNázev: Užitky fotbalového utkání pro diváky Cíle: Hlavním cílem práce je popsat a analyzovat fotbalové utkání jako produkt nabízený přímým divákům na stadionu AC Sparty Praha v sezóně 2010/2011 a následně prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit spokojenost přímých diváků s užitky, jež jim fotbalové utkání přináší. Metody: V práci byla použita metoda pozorování, interview a metoda písemného dotazování. Metoda pozorování byla použita za účelem získávání informací během domácích zápasů AC Sparty Praha, interview při schůzce s odborníky z klubu a písemné dotazování pak při realizaci dotazníkového průzkumu. Výsledky: Výsledky realizovaného marketingového výzkumu ukázaly, že diváci navštěvující zápasy jsou s užitky, který jim klub nabízí, veskrze spokojeni a není vyloženě žádná oblast, ve které by shledávali zásadní nedostatky. Přesto se však práce pokouší nastínit některé návrhy a doporučení, které by měly vést ke zlepšení diváckého komfortu na stadionu a celkově k vyšší divácké návštěvnosti. Klíčová slova: užitky fotbalového utkání, AC Sparta Praha, sportovní produkt, marketingový výzkum
Title: The Benefits of football match for spectators Objectives: The main aim of this diploma thesis is to describe and analyze the football match as a product that is offered to direct spectators at AC Sparta Prague stadium in the season 2010/2011 and then using marketing research determine their satisfaction with the benefits that football match brings them. Methods: In this thesis there was used three methods: the observation method, interview and the method of written questioning. Observation method was used to collect information during home matches of football club AC Sparta Prague, interview was used at the meeting with experts from the club and the method of written questioning was used to implement the questionnaire survey. Results: The results of the marketing research showed that spectators are satisfied with the benefits that club offers them and they don't see any major drawbacks. Nevertheless, the thesis attempts to outline some recommendations which should lead to improved spectators' comfort at the stadium and higher match attendance. Keywords: benefits of football match, AC Sparta Prague, sport product, marketing research