Péče o tělo a média
Body care and media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48686Identifikátory
SIS: 61887
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tilinger, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
9. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
média, reklama, zdraví, životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, tělesné sebepojetí, vzhledKlíčová slova (anglicky)
media, advertisement and commercials, health, lifestyle, physical activity, healthy nutrition, body image, appearanceNázev práce: Péče o tělo a média Cíle práce: Cílem práce je zhodnocení informací týkajících se péče o tělo, které nabízí současné televizní kanály. V diplomové práci je analyzována nabídka výchovně vzdělávacích pořadů, které se zabývají aktivním životním stylem a televizní reklamy související se sledovaným tématem. Metoda: Byly použity dvě metody a to metoda obsahové analýzy a metoda deskriptivní. Výsledky: Bylo zjištěno, že počet vysílaných výchovně vzdělávacích pořadů zaměřených na péči o tělo je nedostatečný. Jejich zpracování je však kvalitní. Nabídka televizních reklam je pestrá, ale svým obsahem zaměřená spíše na krásu a vzhled. Reklamy, které by podněcovaly diváka k aktivnímu pohybu a změně životního stylu, se ve vysílání neobjevily vůbec. Klíčová slova: média, reklama, zdraví, životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, tělesné sebepojetí, vzhled
Title: Body care and media Goal of the research: The goal of this thesis project is to evaluate information available in TV programmes regarding healthy life style, fitness, and care of human body. In the thesis is analysed the available selection of educational programmes focusing on active lifestyle and the TV commercials on this topic. Research Method: There were two research methods used in the project: a content analysis method and a descriptive method. Results: The number of educational programmes regarding care of human body and healthy lifestyle available on TV is insufficient, although the quality of the programmes is high. The variety of TV commercials shown is wide, but the content of the commercials revolves around beauty and appearance. Commercials that would encourage viewers to be physically active and change their lifestyle were absent entirely. Keywords: media, advertisement and commercials, health, lifestyle, physical activity, healthy nutrition, body image, appearance