Image: mediální konstrukce identity
Image: media construction of identity
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48584Identifikátory
SIS: 60454
Kolekce
- Kvalifikační práce [6555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marcelli, Miroslav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
15. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Konzumní společnost, spotřeba, značka, logo, branding, volný čas, identita, image, mediální konstrukce reality, reklama, celebritaKlíčová slova (anglicky)
Consumer society, consumption, brand, logo, branding, free time, identity, image, media construction of reality, advertisement, celebrityHlavním cílem práce je objasnit princip utváření identity a image v novodobé konzumní společnosti a také vysvětlit, jaká úloha v tomto procesu připadá médiím.V předkládané diplomové práci je využita analyticko komparitivní metoda. Celá práce je členěna do části teoretické a analytické. Ústřední téma první kapitoly teoretické části představuje charakteristika novodobé konzumní společnosti. Druhým stěžejním tématem je vztah identity - image. Ve třetí kapitole teoretické části je diskutována problematika mediální konstrukce reality. S nastíněnou problematikou se pojí tři názorové přístupy - Gillese Lipovetského, představitelů Frakfurtské školy společně s Jeanem Baudrillardem a Pierra Bourdieu. V rámci analytické části jsou aplikovány teoretické poznatky. Jako konkrétní příklad byla vybrána reklamní kampaň Think You Can Text And Drive?, která vznikla pod záštitou Oprah Winfrey, celebrity s globální působností. V této analytické části nám vykrystalizovaly zásadní argumenty, které jsou shrnuty v závěrečné kapitole.
The aim of this thesis is to clarify the principles of shaping the identity and image in the modern consumer society and explain the role of media in this process as well. In this thesis is used analytical comparative method. The whole work is divided into the theoretical and analytical part. The central theme of the first charter is the description of the characteristics of a modern consumer society. The second main thopic is the relationship of identity and image. In the third theoretical chapter is discussed the issue of media construction of reality. These problems are projected in the three approaches of opinion - Gilles Lipovetsky, the represenatatives of the Frakfurts School and Jean Baudrillard and finally opinion of Pierre Bourdieu. The analytical part of the thesis is concentrated on the application of the theoretical knowledge. As a specific example was selected advertising campaign Think You Can Text and Drive?, which was developed under the auspices of Oprah Winfrey, celebrity with the global reach. In the analytical part were received some essential arguments, which are summarized in the final chapter.