Výtvarná výchova a aplikace fotografie do výuky v mateřské škole
Art education and application Photography to education in Kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48533Identifikátory
SIS: 111217
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Arbanová, Linda
Oponent práce
Špičková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mateřská škola, výtvarná výchova, digitální fotografie, výtvarné projektyKlíčová slova (anglicky)
kindergarten, art education, digital photography, art projectsPřinést sondu do možnosti setkávání se dětí s výtvarným jazykem od útlého předškolního věku a smysluplná aplikace nových výchovně-vzdělávacích metod také prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. Pojednat o možnostech výtvarných činností v MŠ prostřednictvím různých výtvarných médií, především digitální fotografie a zejména představit škálu těch dostupných prostředků, které mohou být dosažitelné v rámci přirozeného života běhu dětí v předškolním kolektivu, včetně elektronických médií. Navrhnout a zrealizovat nový výtvarný projekt sestavený z jednotlivých výtvarných činností zaměřených na práci s využitím digitální fotografie. V rámci jednotlivých programů nabídnout vlastní vklady a nápady do problematiky. Porovnat výstupy zadání výtvarných činností pedagogů a dětí. Zhodnotit zjištěné poznatky a zkušenosti z realizace výtvarných aktivit.
To discover the possibilities of children s experience with the language of Art from the very pre-school age and the purposeful application of the new educational methods also through the alternative (electro-digital) medium. To present the possibilities of Art activities in kindergarten through different Art media, especially digital photography, and above all to show a scale of those approachable instruments which could be accesible within the natural life in a pre-school collective, including electronic media. To create and implement a new Art project, based on the particular Art activities focused on work with digital photograhy. To implement personal intentions and opinion into the specific programs. To compare the final outputs of the Art activities of teachers and children. To evaluate the acquired findings as well as experience of implementation of Art activities.