Zobrazit minimální záznam

Minulost jako hlavní téma v dramatickém díle Stewarta Parkera
dc.contributor.advisorPilný, Ondřej
dc.creatorRaisová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-08T09:17:04Z
dc.date.available2017-05-08T09:17:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48443
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl zkoumat a pojmenovat tendence zobrazování minulosti v dramatickém díle Stewarta Parkera. Podle historika Haydena Whitea hraje při rekonstrukci historie důležitou roli míra invence. Z tohoto pohledu je historikova rekonstrukce minulosti podobná práci spisovatele historických románů nebo dramat. Stewart Parker ve svém díle reflektoval politickou situaci Severního Irska, tzv. the Troubles. V jeho hrách tvoří minulost zásadní prvek. Na jedné rovině slouží jako pozadí, na němž se odehrává drama postav, na straně druhé Parker zdůrazňuje motiv minulosti na osobní rovině jednotlivých postav. Hlavní myšlenkou, která provází celé jeho dílo, je smíření se s minulostí, jakož i koncept sebe nenávisti, v němž Parker spatřuje původce konfliktů. Stewart Parker ve svých hrách často zobrazuje duchy. Tyto postavy hrají v jeho hrách důležitou roli a mají schopnost ovládat jejich dynamiku. V souvislosti s definicí rekonstrukce historie podle Haydena Whitea lze ocenit dílo Stewarta Parkera jako literární alternativu k politické historii konfliktů Severního Irska. Tato práce zkoumá použití a zobrazení minulosti ve hrách Spokesong, Catchpenny Twist, Nightshade, Pratt's Fall, Northern Star, Heavenly Bodies and Pentecost.cs_CZ
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to analyze the use of the past in Stewart Parker's dramatic work for the stage. A recent historian Hayden White formulated that the work of a historian is in fact similar to the work of a historical fiction writer - the difference lies mainly in the extent of their invention. In that respect, Parker's work can be regarded as a fictional alternative to the official depiction of history. In his plays, Stewart Parker often deals with the Troubles and Northern Irish history and politics. Apart from using real historical events around which Parker revolves the plot of his plays, he often explores the effects of personal pasts of his characters and uses it as leading dynamics in the plays. The main motto of his plays is 'coming to terms with the past'. His plays also often feature ghosts which can be regarded as a reflection of the past. In my thesis, I examine their role and Parker's use of the past in Spokesong, Catchpenny Twist, Nightshade, Pratt's Fall, Northern Star, Heavenly Bodies and Pentecost.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectirské dramacs_CZ
dc.subjectSeverní irské dramacs_CZ
dc.subjectStewart Parkercs_CZ
dc.subjectthe Troublescs_CZ
dc.subjectpolitické nepokoje v Severním Irskucs_CZ
dc.subjectBelfastcs_CZ
dc.subjectStewart Parkeren_US
dc.subjectNorthern Irish theatreen_US
dc.subjectthe Troublesen_US
dc.subjectIrish dramaen_US
dc.titleThe past as a leitmotif in Stewart Parker's dramatic work for stageen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-14
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96922
dc.title.translatedMinulost jako hlavní téma v dramatickém díle Stewarta Parkeracs_CZ
dc.contributor.refereeWallace, Clare
dc.identifier.aleph001386639
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - Chinese Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistika - Sinologiecs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistika - Sinologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - Chinese Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce si klade za cíl zkoumat a pojmenovat tendence zobrazování minulosti v dramatickém díle Stewarta Parkera. Podle historika Haydena Whitea hraje při rekonstrukci historie důležitou roli míra invence. Z tohoto pohledu je historikova rekonstrukce minulosti podobná práci spisovatele historických románů nebo dramat. Stewart Parker ve svém díle reflektoval politickou situaci Severního Irska, tzv. the Troubles. V jeho hrách tvoří minulost zásadní prvek. Na jedné rovině slouží jako pozadí, na němž se odehrává drama postav, na straně druhé Parker zdůrazňuje motiv minulosti na osobní rovině jednotlivých postav. Hlavní myšlenkou, která provází celé jeho dílo, je smíření se s minulostí, jakož i koncept sebe nenávisti, v němž Parker spatřuje původce konfliktů. Stewart Parker ve svých hrách často zobrazuje duchy. Tyto postavy hrají v jeho hrách důležitou roli a mají schopnost ovládat jejich dynamiku. V souvislosti s definicí rekonstrukce historie podle Haydena Whitea lze ocenit dílo Stewarta Parkera jako literární alternativu k politické historii konfliktů Severního Irska. Tato práce zkoumá použití a zobrazení minulosti ve hrách Spokesong, Catchpenny Twist, Nightshade, Pratt's Fall, Northern Star, Heavenly Bodies and Pentecost.cs_CZ
uk.abstract.enThe main objective of this thesis is to analyze the use of the past in Stewart Parker's dramatic work for the stage. A recent historian Hayden White formulated that the work of a historian is in fact similar to the work of a historical fiction writer - the difference lies mainly in the extent of their invention. In that respect, Parker's work can be regarded as a fictional alternative to the official depiction of history. In his plays, Stewart Parker often deals with the Troubles and Northern Irish history and politics. Apart from using real historical events around which Parker revolves the plot of his plays, he often explores the effects of personal pasts of his characters and uses it as leading dynamics in the plays. The main motto of his plays is 'coming to terms with the past'. His plays also often feature ghosts which can be regarded as a reflection of the past. In my thesis, I examine their role and Parker's use of the past in Spokesong, Catchpenny Twist, Nightshade, Pratt's Fall, Northern Star, Heavenly Bodies and Pentecost.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990013866390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV