dc.contributor.advisor | Tichá, Alena | |
dc.creator | Králová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T08:58:06Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T08:58:06Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/48369 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o hlasových nárocích učitelské profese a správném užívání hlasu v tomto povolání. Obsahuje teoretickou a výzkumnou část. Část teoretická je rozdělena do devíti částí, které se zaměřují na anatomii a fyziologii hlasového ústrojí, vývoj hlasu, porovnání mluvního a zpěvního hlasu, psychologické vlivy na hlas, poruchy a hygienu hlasu, hlasovou reedukaci, vyšetřovací metody a akustiku hlasu. Část výzkumná byla zpracována za pomoci akustického měření hlasu. Výzkumu se zúčastnily studentky Pedagogické fakulty v Praze. Cílem této části bylo posoudit kvalitu hlasu studentek a jejich hlasovou připravenost pro budoucí pedagogickou profesi. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation thesis deals with the demands on teachers' voice and proper use of voice in the teacher's profession. The whole thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part is divided into nine sections: the anatomy and physiology of the vocal tract, voice developement, comparison of spoken and singing voice, psychological impact on voice, voice defects and hygiene, voice reeducation, methods of voice diagnostics and voice acoustics. The research part presents the findings of acoustic voice measurement. Students (only women) of Faculty of Education in Prague participed in the research. The objective of this part was to asses the quality of students' voice and their voice readiness for future teaching. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hlas | cs_CZ |
dc.subject | fonace | cs_CZ |
dc.subject | dýchání | cs_CZ |
dc.subject | artikulace | cs_CZ |
dc.subject | poruchy hlasu | cs_CZ |
dc.subject | hlasová reedukace | cs_CZ |
dc.subject | vyšetření hlasu | cs_CZ |
dc.subject | výška | cs_CZ |
dc.subject | hlasitost | cs_CZ |
dc.subject | hlasové pole | cs_CZ |
dc.subject | index hlasového postižení | cs_CZ |
dc.subject | voice | en_US |
dc.subject | phonation | en_US |
dc.subject | breathing | en_US |
dc.subject | articulation | en_US |
dc.subject | voice defects | en_US |
dc.subject | voice reeducation | en_US |
dc.subject | voice diagnostics | en_US |
dc.subject | pitch | en_US |
dc.subject | loudness | en_US |
dc.subject | Voice Range Profile | en_US |
dc.subject | Voice Handicap Index | en_US |
dc.title | Nároky učitelské profese na hlas pedagoga | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-13 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 111115 | |
dc.title.translated | Demands of the Teacher's Proffesion on the Teachers' Voice | en_US |
dc.contributor.referee | Koverdynský, Luděk | |
dc.identifier.aleph | 001395526 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává o hlasových nárocích učitelské profese a správném užívání hlasu v tomto povolání. Obsahuje teoretickou a výzkumnou část. Část teoretická je rozdělena do devíti částí, které se zaměřují na anatomii a fyziologii hlasového ústrojí, vývoj hlasu, porovnání mluvního a zpěvního hlasu, psychologické vlivy na hlas, poruchy a hygienu hlasu, hlasovou reedukaci, vyšetřovací metody a akustiku hlasu. Část výzkumná byla zpracována za pomoci akustického měření hlasu. Výzkumu se zúčastnily studentky Pedagogické fakulty v Praze. Cílem této části bylo posoudit kvalitu hlasu studentek a jejich hlasovou připravenost pro budoucí pedagogickou profesi. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation thesis deals with the demands on teachers' voice and proper use of voice in the teacher's profession. The whole thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part is divided into nine sections: the anatomy and physiology of the vocal tract, voice developement, comparison of spoken and singing voice, psychological impact on voice, voice defects and hygiene, voice reeducation, methods of voice diagnostics and voice acoustics. The research part presents the findings of acoustic voice measurement. Students (only women) of Faculty of Education in Prague participed in the research. The objective of this part was to asses the quality of students' voice and their voice readiness for future teaching. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013955260106986 | |