Nároky učitelské profese na hlas pedagoga
Demands of the Teacher's Proffesion on the Teachers' Voice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48369Identifikátory
SIS: 111115
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koverdynský, Luděk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hlas, fonace, dýchání, artikulace, poruchy hlasu, hlasová reedukace, vyšetření hlasu, výška, hlasitost, hlasové pole, index hlasového postiženíKlíčová slova (anglicky)
voice, phonation, breathing, articulation, voice defects, voice reeducation, voice diagnostics, pitch, loudness, Voice Range Profile, Voice Handicap IndexDiplomová práce pojednává o hlasových nárocích učitelské profese a správném užívání hlasu v tomto povolání. Obsahuje teoretickou a výzkumnou část. Část teoretická je rozdělena do devíti částí, které se zaměřují na anatomii a fyziologii hlasového ústrojí, vývoj hlasu, porovnání mluvního a zpěvního hlasu, psychologické vlivy na hlas, poruchy a hygienu hlasu, hlasovou reedukaci, vyšetřovací metody a akustiku hlasu. Část výzkumná byla zpracována za pomoci akustického měření hlasu. Výzkumu se zúčastnily studentky Pedagogické fakulty v Praze. Cílem této části bylo posoudit kvalitu hlasu studentek a jejich hlasovou připravenost pro budoucí pedagogickou profesi.
This dissertation thesis deals with the demands on teachers' voice and proper use of voice in the teacher's profession. The whole thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part is divided into nine sections: the anatomy and physiology of the vocal tract, voice developement, comparison of spoken and singing voice, psychological impact on voice, voice defects and hygiene, voice reeducation, methods of voice diagnostics and voice acoustics. The research part presents the findings of acoustic voice measurement. Students (only women) of Faculty of Education in Prague participed in the research. The objective of this part was to asses the quality of students' voice and their voice readiness for future teaching.