Zobrazit minimální záznam

Roberto Saviano's Gomorrah. Reality and fiction
dc.contributor.advisorFlemrová, Alice
dc.creatorBursíková, Martina
dc.date.accessioned2017-05-08T07:45:46Z
dc.date.available2017-05-08T07:45:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48089
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se věnuji vybraným tématům Gomory Roberta Saviana a zkoumám způsob, jakým autor pracuje s fakty a jak je prezentuje. V úvodní kapitole jsem se věnovala nástinu díla Roberta Saviana a obecné charakteristice jeho literárního stylu, práci s fakty a hlavní tematice jeho děl. Následující kapitoly pojednávají o stylu nazvaném Nový žurnalismus. Jsou představeny jeho základní myšlenky, představitelé, literární cíle, které si kladl a stěžejní body manifestu tohoto směru. Zcela zásadní pro posuzování Savianových děl v kontextu s Novým žurnalismem se jeví hlavně objektivita, pravdivé zachycení skutečnosti a komplexní přístup k vyprávění faktů literárním jazykem s estetickými rozměry. Jediný odklon od tohoto stylu spatřuji u Roberta Saviana v akcentu na roli vypravěče. Nový žurnalismus si kladl upozadění vypravěče či jeho naprostou absenci, za základní kritérium. Roberto Saviano se ve svých dílech objevuje neustále, ať v roli přímého aktéra, či nepřímo jako komentátor. V Novém žurnalismu se objevoval pohled autora, pohled dané postavy i postav vedlejších. Nejčastější formou však bylo přiblížení postavy čtenáři skrze její vlastní mysl. Postava vypravěče se tak pomalu vytrácela.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the selected topics of Roberto Saviano's Gomorrah and it attempts to examine the way the author works with facts and how he presents them. In the introductory chapter I gave an outline of Saviano's work and of the general characteristics of his literary style, his processing of facts and work with them and the main topics of his writings. In the beginning of my thesis, I addressed the topic of a literary style called the New Journalism. I presented its main ideas, representatives, literary goals and the core points of its manifesto. When assessing Saviano's work in the context of New Journalism, I believe it is crutial to consider its objectivity, genuine capture of reality and its comprehensive approach to narration of facts with a literary language of aesthetic dimension. Saviano's only deflection from this style would be in his role of the narrator. New Journalism seeked to push the role of the narrator to the background or to have it absent altogether whereas Saviano often appears in his own plays as a direct participant or an indirect commentator. The view of the author, the participant or the characters did frequently appear in the works of New Journalism. The most common form, however, was to expound and describe the character through its' own mind - which makes the role of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectRoberto Savianocs_CZ
dc.subjectcamorracs_CZ
dc.subjectnon-fiction novelcs_CZ
dc.subjectlikvidace odpaducs_CZ
dc.subjectnelegální obchodycs_CZ
dc.subjectorganizovaný zločincs_CZ
dc.subjectNeapolcs_CZ
dc.subjectRoberto Savianoen_US
dc.subjectcamorraen_US
dc.subjectnon-fiction novelen_US
dc.subjectwaste disposalen_US
dc.subjectillegal tradeen_US
dc.subjectorganized crimeen_US
dc.subjectNaplesen_US
dc.titleGomora Roberta Saviana. Realita a fikcecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-02-07
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97223
dc.title.translatedRoberto Saviano's Gomorrah. Reality and fictionen_US
dc.contributor.refereePelán, Jiří
dc.identifier.aleph001492197
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistic - Hispanian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineItalianistika - Hispanistikacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistika - Hispanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianistic - Hispanian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci se věnuji vybraným tématům Gomory Roberta Saviana a zkoumám způsob, jakým autor pracuje s fakty a jak je prezentuje. V úvodní kapitole jsem se věnovala nástinu díla Roberta Saviana a obecné charakteristice jeho literárního stylu, práci s fakty a hlavní tematice jeho děl. Následující kapitoly pojednávají o stylu nazvaném Nový žurnalismus. Jsou představeny jeho základní myšlenky, představitelé, literární cíle, které si kladl a stěžejní body manifestu tohoto směru. Zcela zásadní pro posuzování Savianových děl v kontextu s Novým žurnalismem se jeví hlavně objektivita, pravdivé zachycení skutečnosti a komplexní přístup k vyprávění faktů literárním jazykem s estetickými rozměry. Jediný odklon od tohoto stylu spatřuji u Roberta Saviana v akcentu na roli vypravěče. Nový žurnalismus si kladl upozadění vypravěče či jeho naprostou absenci, za základní kritérium. Roberto Saviano se ve svých dílech objevuje neustále, ať v roli přímého aktéra, či nepřímo jako komentátor. V Novém žurnalismu se objevoval pohled autora, pohled dané postavy i postav vedlejších. Nejčastější formou však bylo přiblížení postavy čtenáři skrze její vlastní mysl. Postava vypravěče se tak pomalu vytrácela.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the selected topics of Roberto Saviano's Gomorrah and it attempts to examine the way the author works with facts and how he presents them. In the introductory chapter I gave an outline of Saviano's work and of the general characteristics of his literary style, his processing of facts and work with them and the main topics of his writings. In the beginning of my thesis, I addressed the topic of a literary style called the New Journalism. I presented its main ideas, representatives, literary goals and the core points of its manifesto. When assessing Saviano's work in the context of New Journalism, I believe it is crutial to consider its objectivity, genuine capture of reality and its comprehensive approach to narration of facts with a literary language of aesthetic dimension. Saviano's only deflection from this style would be in his role of the narrator. New Journalism seeked to push the role of the narrator to the background or to have it absent altogether whereas Saviano often appears in his own plays as a direct participant or an indirect commentator. The view of the author, the participant or the characters did frequently appear in the works of New Journalism. The most common form, however, was to expound and describe the character through its' own mind - which makes the role of the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014921970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV