Kurt Vonnegut and His Humor in Three Literary Works and Their Cinematic Adaptations
Kurt Vonnegut a jeho humor ve třech literárních dílech a jejich filmových adaptacích
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48058Identifiers
Study Information System: 89714
Collections
- Kvalifikační práce [22606]
Author
Advisor
Referee
Veselá, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
English and American Studies
Department
Department of Anglophone Literatures and Cultures
Date of defense
7. 2. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Kurt Vonnegut, humor, filmová adaptace, Jatka číslo pět, Matka noc, Snídaně šampiónůKeywords (English)
Kurt Vonnegut, humor, cinematic adaptation, Slaughterhouse Five, Mother Night, Breakfast of ChampionsTato bakalářská práce srovnává tři filmové adaptace tří různých literárních děl amerického spisovatele Kurta Vonneguta a zaměřuje se na způsob, jakým převádějí humor těchto tří literárních předloh. Jedná se o díla Mother Night (1962), přeloženo jako Matka Noc, Slaughterhouse Five (1969), přeloženo jako Jatka číslo pět a Breakfasts of Champions (1973), přeloženo jako Snídaně šampiónů. Analyzované filmové adaptace jsou Slaughterhouse Five (1972) v režii George Roye Hilla podle scénáře Stephena Gellera, Mother Night (1996) režírovaná Keithem Gordonem a natočena podle scénáře Roberta B. Weideho a konečně Breakfast of Champions (1999) podle scénáře Alana Rudolpha, který adaptaci také režíroval. Samotná analýza je rozdělena do čtyř kapitol. Kapitola 2 představuje Kurta Vonneguta jakožto autora i jako osobnost. Zároveň obsahuje několik stěžejních teorií o humoru, především teorie Paula Lewise, Daniela Wickberga a Sarah Blacher Cohenové. Tato kapitola také představuje fenomén filmové adaptace a tento teoretický základ se opírá o práce Timothyho Corrigana, Briana McFarlanea a Seymoura Chatmana. Kapitola 3 se zabývá dílem Slaughterhouse Five a jeho adaptací a zaměřuje se na strukturu, témata, postavy, časový rámec a humor. Kapitola 4 rozebírá úspěšnost adaptace Mother Night Keithe Gordona a míru, v jaké do...
This bachelor thesis compares three different cinematic adaptations of three novels by an American writer Kurt Vonnegut and focuses on the way they translate the humor of the three novels. The novels discussed are Mother Night (1962), Slaughterhouse Five (1969), and Breakfast of Champions (1973). The cinematic adaptations analyzed in this thesis are Slaughterhouse Five (1972) directed by George Roy Hill and based on a screenplay written by Stephen Geller, Mother Night (1996) directed by Keith Gordon and based on a screenplay written by Robert B. Weide and finally Breakfast of Champions (1999) directed by Alan Rudolph who also wrote the screenplay. The analysis as such is divided into four chapters. Chapter 2 introduces Kurt Vonnegut as an author as well as a person. Several key theories about humor are presented, mainly those articulated by Paul Lewis, Daniel Wickberg and Sarah Blacher Cohen. The phenomenon of cinematic adaptation is introduced in the same section and the theoretical background provided is based on works by Timothy Corrigan, Brian McFarlane and Seymour Chatman. Chapter 3 discusses the novel Slaughterhouse Five and its adaptation, focusing on its structure, themes, characters, time frame and humor. In Chapter 4, Mother Night is discussed in terms of the successfulness of Gordon's...