Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Myths and stereotypes in advertising photography
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48032Identifiers
Study Information System: 100938
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Turek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
25. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fotografie, reklama, reklamní fotografie, Elle, Týden, sémiologie, stereotypy, mýtyKeywords (English)
photography, advertising, advertising photography, Elle, Týden, semiology, stereotypes, mythsBakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.
The bachelor thesis Myths and stereotypes in advertising photography (Týden and Elle magazines) focuses on meanings carried by advertising photographs and on ways used to connect these meanings with products. The aim of the thesis is to find out, how these images show stereotypes and myths shared in society. The theoretical part of the thesis concerns first of all the theory of representation and theory of signs in semiology. It focuses especially on how these signs work in advertising photography and how the meaning is transferred between displayed objects. Furthermore, it introduces the theory of myth in the work of Roland Barthes and possible involvement of ideology and stereotypes in advertising photography. The analytical part examines advertising photographs in Týden and Elle magazines, using the semiological method. The aim of the analysis is to find out, how the concepts and ideas in advertising photography differ between a serious and a lifestyle magazine. It points out the main stereotypes and myths, that appear in the photographs, with an emphasis on gender stereotypes, which prevail there. The analysis focuses on the ways men and women are pictured in terms of activity and passivity, a role in life, expected characteristics and profession. In conclusion, the thesis compares the two...