Vliv herních mechanismů na uživatelskou zkušenost
Influence of games mechanisms on user experience
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47974Identifikátory
SIS: 97859
Katalog UK: 990013917520106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šisler, Vít
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
21. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Počítačová hra, návrhový vzor, game design, hráč, klasifikace her, herní mechanismy, akční hry, strategické hry, dobrodružné hry, hry pro více hráčů, tvorba hry, komponenty hry, Defence of The Ancients, League of LegendsKlíčová slova (anglicky)
Computer game, game design pattern, game design, player, classification of games, game mechanics, action games, strategy games, adventure games, multiplayer games, creating games, game components, Defense of The Ancients, League of LegendsPráce se zabývá vztahem herních mechanismů a uživatelského prožitku. Identifikuje základní herní mechanismy a prvky, které mají nejdůležitější vliv na kvalitu uživatelského prožitku. Výzkum je realizován na příkladu konkrétní hry pomocí konceptu návrhových vzorů. Část práce se zabývá představením tohoto konceptu. Dále se práce zabývá obecnými teoriemi her, modely klasifikace a historií počítačových her. Součástí práce je i popis praktických zkušeností autora s tvorbou hry jako školního projektu.
The work deals with the relationship between game mechanics and user experience. Identifies the basic gameplay mechanics and elements that have the most important influence on the quality of user experience. Research is realized on the example of a specific game using the concept of game design patterns. Part of the work deals with the introduction of this concept. Furthermore, the work deals with the general theories of games, models of classification and history of computer games. Part of the work is a description of the author's practical experience in creating games as a school project.
