Politická komunikace a marketing - volby 2010
Political communication and marketing - Elections 2010
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47958Identifikátory
SIS: 93941
Kolekce
- Kvalifikační práce [23775]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Adam, Robert
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
19. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce se zabývá politickou reklamou a prostředky, které používá, v předvolební kampani do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky (PS PČR) v roce 2010 se zaměřením na pět politických stran, jež získaly ve volbách poslanecké mandáty (ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM, VV). Teoretickým základem práce je vymezení strategií politického marketingu a politické reklamy, využitých při kampani, těžiště pak spočívá v praktické aplikaci získaných poznatků na reklamu jednotlivých politických stran. Práce vychází částečně ze studia teoretických materiálů věnujících se politickému marketingu a reklamě, dále pak textů zabývajících se jazykovou i obrazovou stránkou reklamy, využívá však také prameny z internetu (databáze fotografií billboardů na Facebooku, webové stránky jednotlivých politických stran) a tištěné materiály používané stranami během kampaně (inzerce v tisku).
My thesis deals with political advertising and the means used in the pre-election campaign to The Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2010. It specially focuses on the five political parties that gained mandates in this election (i.e.Social Democratic Party of the Czech Republic, Civic Democratic Party, TOP 09, The Communist Party of the Czech Republic,VV). As the theoretical background I tried to define the strategies of political marketing and the means of political advertising used in the campaign. The thesis further mainly focuses on the practical application of the theoretical part on the advertising of individual political parties. The thesis is based on the analysis of the theoretical sources that specialise in political marketing and advertising. The linguistic and visual aspects of advertising are also taken into tonsideration which issue is dealt with on the basis of several secondary texts focused on this area. Internet (photograph databases of billboards on Facebook, web pages of individual political parties) and printed material used by the political parties during the pre-election campaign (advertising in newspapers), all served as useful and important sources for my thesis.