Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven
Information literacy of students of private universities in the Czech Republic: case studies of selected private universities and their libraries
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47953Identifikátory
SIS: 93414
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dombrovská, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
19. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
informační gramotnost, vysokoškolské knihovny, soukromé vysoké školy, Ćeská republika, průzkum, případové studieKlíčová slova (anglicky)
information literacy, academic libraries, private universities, Czech Republic, survey, case studiesDiplomová práce se zabývá informační gramotností studentů soukromých vysokých škol v České republice a předkládá výsledky průzkumu informační gramotnosti realizovaného ve čtyřech knihovnách soukromých vysokých škol. Úvod představuje krátké uvedení do tématu diplomové práce. Druhá kapitola se poté zabývá problematikou soukromého vysokého školství a postavením vysokoškolských knihoven soukromých vysokých škol v České republice. Třetí kapitola se věnuje informační gramotností, předkládá mezinárodní definice a uznávané standardy informačně gramotného vysokoškolského studenta. Zmíněna je i problematika současného stavu a aktivit v oblasti informační gramotnosti v České republice. Jádro diplomové práce tvoří čtyři případové studie knihoven soukromých vysokých škol (Vysoká škola finanční a správní, Vysoká škola Škoda Auto, Vysoká škola zdravotnická, Metropolitní univerzita Praha) a výsledky dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z průzkumu.
(in English) The thesis deals with information literacy of students of private universities in the Czech Republic and presents the results of a survey of information literacy conducted in four libraries of private universities. The introductory chapter presents a brief introduction to the topic. The second chapter then deals with private higher education and the status of academic libraries of private universities in the Czech Republic. The third chapter is devoted to information literacy and presents international definitions and standards of an information-literate university student. The current status and activities in the field of information literacy in the Czech Republic are mentioned as well. The core of the thesis consists of four case studies of academic libraries of private universities (The University of Finance and Administration, Skoda Auto University, The College of Nursing, and The Metropolitan University Prague) and the results of the survey for each of them. The conclusion summarizes the results of the survey.