Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees'Teaching Practice
Současné přístupy k vzdělávání učitelů anglického jazyka v reflexi studentských praxí
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47404Identifikátory
SIS: 113575
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voňková, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
5. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
vzdělávání učitelů, dovednosti učitele, reflektivní dovednosti, zkušenosti z učitelské praxe, studenti učitelstvíKlíčová slova (anglicky)
teacher education, teaching skills, reflective skills, teaching experience, teacher traineesPráce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.
This work deals with the English language teacher training approaches administered at the Department of English Language and Literature of the Faculty of Education, Charles University in Prague. The work seeks answers to which aspects of teacher competence are developed by each of the approaches. As almost half of the trainees involved in the research had a previous teaching experience, the role of teaching experience on the development of teaching skills is also examined. Teacher trainees' written reflections on their teaching practice are analyzed using a combination of quantitative and qualitative methods. The results are related to current trends in teacher education.