Zobrazit minimální záznam

The optimal route search under several criteria
dc.contributor.advisorFiala, Jiří
dc.creatorVodička, Jan
dc.date.accessioned2017-03-27T12:58:02Z
dc.date.available2017-03-27T12:58:02Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4739
dc.description.abstractCommon methods of optimal route search are described in the thesis. Also, existing procedures used in problematics of transportation networks are mentioned. A nonlinear price function is proposed, which enables the user to specify their own preferences of any criteria (length, time, cost, etc.). Moreover, necessary modifications of common optimal route searching algorithms are presented. A method for propagation of maneouvres of arbitrary length into the transportation network is shown. This method enlarges nodes and vertices sets by amount linearly proportional to number of nodes involved in maneouvre set. Also, a general method diminishing the number of edges, which have to be encountered during optimal raute search process, is proposed. Precalculated edges sets are used to gain this goal. Proposed thesis contains three methods solving specific aspects of optimal route search in transportation networks. While the first method, when applied in practice, can bring limitations of processable data size, the other two procedures forrn the basis of a navigation system. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractV práci jsou popsány základní metody hledání optimální cesty v grafech se zaměřením na některé specifické vlastnosti dopravních sítí, zmíněny jsou existující postupy, které se jejich řešením zabývají. Je navržena nelineární cenová funkce, díky níž lze zohledňovat uživatelské preference jednotlivých kritérií cesty (délka, čas, cena, apod.). Nabídnuty jsou i potřebné modifikace vyhledávacích algoritmů. Je popsána metoda pro zohlednění dopravních manévrů libovolné délky, jež zvětšují množinu uzlů i hran grafu úměrně k počtu hran v množině manévrů. Prezentována je i obecná metoda eliminace množství hran, jež je nutné zahrnout do výpočtu optimální cesty mezi množinami uzlů v grafu. K tomu je využito předpočítaných množin hran. Výstupem předkládané diplomové práce jsou tři metody řešící specifické aspekty vyhledávání optimální cesty v dopravní síti. Zatímco při praktickém použití první z těchto metod se vyskytují omezení velikosti zpracovatelných dat, další dvě metody tvoří základ komerčního navigačního systému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleProblém hledání optimální cesty v dopravních sítích při vícekriteriální metricecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-22
dc.description.departmentKatedra aplikované matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Applied Mathematicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId42854
dc.title.translatedThe optimal route search under several criteriaen_US
dc.contributor.refereeKolman, Petr
dc.identifier.aleph000854105
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV práci jsou popsány základní metody hledání optimální cesty v grafech se zaměřením na některé specifické vlastnosti dopravních sítí, zmíněny jsou existující postupy, které se jejich řešením zabývají. Je navržena nelineární cenová funkce, díky níž lze zohledňovat uživatelské preference jednotlivých kritérií cesty (délka, čas, cena, apod.). Nabídnuty jsou i potřebné modifikace vyhledávacích algoritmů. Je popsána metoda pro zohlednění dopravních manévrů libovolné délky, jež zvětšují množinu uzlů i hran grafu úměrně k počtu hran v množině manévrů. Prezentována je i obecná metoda eliminace množství hran, jež je nutné zahrnout do výpočtu optimální cesty mezi množinami uzlů v grafu. K tomu je využito předpočítaných množin hran. Výstupem předkládané diplomové práce jsou tři metody řešící specifické aspekty vyhledávání optimální cesty v dopravní síti. Zatímco při praktickém použití první z těchto metod se vyskytují omezení velikosti zpracovatelných dat, další dvě metody tvoří základ komerčního navigačního systému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enCommon methods of optimal route search are described in the thesis. Also, existing procedures used in problematics of transportation networks are mentioned. A nonlinear price function is proposed, which enables the user to specify their own preferences of any criteria (length, time, cost, etc.). Moreover, necessary modifications of common optimal route searching algorithms are presented. A method for propagation of maneouvres of arbitrary length into the transportation network is shown. This method enlarges nodes and vertices sets by amount linearly proportional to number of nodes involved in maneouvre set. Also, a general method diminishing the number of edges, which have to be encountered during optimal raute search process, is proposed. Precalculated edges sets are used to gain this goal. Proposed thesis contains three methods solving specific aspects of optimal route search in transportation networks. While the first method, when applied in practice, can bring limitations of processable data size, the other two procedures forrn the basis of a navigation system. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008541050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV