Dramatická výchova na 1. stupni základní školy v kontextu kurikulární reformy
Drama Education at Primary Schools in the Context of the Curricular Reform
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47278Identifikátory
SIS: 93137
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Provazník, Jaroslav
Marušák, Radek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
6. 10. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
DRAMATICKÁ VÝCHOVA NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY V KONTEXTU KURIKULÁRNÍ REFORMY Jana Johnová Abstrakt Disertační práce směřuje k vytvoření teoretických východisek pro rozvoj dramatické výchovy v Libereckém kraji. Jejím hlavním výzkumným cílem je zjistit reálný aktuální stav dramatické výchovy jako školního předmětu i jejího využívání jako metodického prostředku k výuce jiných vzdělávacích obsahů na 1. stupni základních škol v Libereckém kraji, a poskytnout tak přehled o vnímání přínosu tohoto oboru v rámci primárního vzdělávání z pohledu ředitelů ZŠ v Libereckém kraji, učitelů 1. stupně i studentů učitelství 1. stupně na FP TUL. Východiskem práce se stal český vzdělávací systém, který prošel od roku 1989 četnými změnami. Za nejvýznamnější z nich lze považovat kurikulární reformu. Hlavním cílem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) je u žáků na základě činnostního učení utvářet a rozvíjet klíčové kompetence. Vedle klíčových kompetencí a očekávaných výstupů jsou v RVP ZV novinkou a důležitým formativním prvkem průřezová témata, která rozšiřují poznání žáků, ale také obohacují jejich osobnost a vztahy s jinými lidmi. Podporují utváření vhodných postojů a mají vliv na celkovou atmosféru školy. Disertační práce se věnuje dramatické výchově jako jedné z možných cest, jež se významně...
DRAMA EDUCATION AT PRIMARY SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE CURRICULAR REFORM Jana Johnová Abstract This disertation thesis aims at creating theoretical resources for the development of the drama eduacation in the area of Liberec region. Its main research aim is to state the real current status of the drama education as a school subject itself as well as its usage as a methodical intsrument for teaching other subjects at primary schools in the Liberec region. Whatmore it should offer an outline about drama contribution and its perception from the point of view of primary school headmasters in the Liberec region, school teachers as well as the students of this subjects at pedagogical faculty of the Technical University in Liberec. The main resource for this thesis is the Czech educational system that has gone through several changes since 1989. The most important one is the curricular reform. The main aim of the Frame education program for the primary education (FEP PE) is to create and develop the pupils' key competences on the basis of the activity learning / teaching. Beside the key competences and the expected outcomes of the FEP PE the cross-curricular themes are important and new formative components, that extend the pupils' knowledge and they enrich their personalities and relationships with other...