Show simple item record

Drama Education at Primary Schools in the Context of the Curricular Reform
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorJohnová, Jana
dc.date.accessioned2019-02-19T11:35:29Z
dc.date.available2019-02-19T11:35:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47278
dc.description.abstractDRAMATICKÁ VÝCHOVA NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY V KONTEXTU KURIKULÁRNÍ REFORMY Jana Johnová Abstrakt Disertační práce směřuje k vytvoření teoretických východisek pro rozvoj dramatické výchovy v Libereckém kraji. Jejím hlavním výzkumným cílem je zjistit reálný aktuální stav dramatické výchovy jako školního předmětu i jejího využívání jako metodického prostředku k výuce jiných vzdělávacích obsahů na 1. stupni základních škol v Libereckém kraji, a poskytnout tak přehled o vnímání přínosu tohoto oboru v rámci primárního vzdělávání z pohledu ředitelů ZŠ v Libereckém kraji, učitelů 1. stupně i studentů učitelství 1. stupně na FP TUL. Východiskem práce se stal český vzdělávací systém, který prošel od roku 1989 četnými změnami. Za nejvýznamnější z nich lze považovat kurikulární reformu. Hlavním cílem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) je u žáků na základě činnostního učení utvářet a rozvíjet klíčové kompetence. Vedle klíčových kompetencí a očekávaných výstupů jsou v RVP ZV novinkou a důležitým formativním prvkem průřezová témata, která rozšiřují poznání žáků, ale také obohacují jejich osobnost a vztahy s jinými lidmi. Podporují utváření vhodných postojů a mají vliv na celkovou atmosféru školy. Disertační práce se věnuje dramatické výchově jako jedné z možných cest, jež se významně...cs_CZ
dc.description.abstractDRAMA EDUCATION AT PRIMARY SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE CURRICULAR REFORM Jana Johnová Abstract This disertation thesis aims at creating theoretical resources for the development of the drama eduacation in the area of Liberec region. Its main research aim is to state the real current status of the drama education as a school subject itself as well as its usage as a methodical intsrument for teaching other subjects at primary schools in the Liberec region. Whatmore it should offer an outline about drama contribution and its perception from the point of view of primary school headmasters in the Liberec region, school teachers as well as the students of this subjects at pedagogical faculty of the Technical University in Liberec. The main resource for this thesis is the Czech educational system that has gone through several changes since 1989. The most important one is the curricular reform. The main aim of the Frame education program for the primary education (FEP PE) is to create and develop the pupils' key competences on the basis of the activity learning / teaching. Beside the key competences and the expected outcomes of the FEP PE the cross-curricular themes are important and new formative components, that extend the pupils' knowledge and they enrich their personalities and relationships with other...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDramatická výchova na 1. stupni základní školy v kontextu kurikulární reformycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-10-06
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId93137
dc.title.translatedDrama Education at Primary Schools in the Context of the Curricular Reformen_US
dc.contributor.refereeProvazník, Jaroslav
dc.contributor.refereeMarušák, Radek
dc.identifier.aleph001392417
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDRAMATICKÁ VÝCHOVA NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY V KONTEXTU KURIKULÁRNÍ REFORMY Jana Johnová Abstrakt Disertační práce směřuje k vytvoření teoretických východisek pro rozvoj dramatické výchovy v Libereckém kraji. Jejím hlavním výzkumným cílem je zjistit reálný aktuální stav dramatické výchovy jako školního předmětu i jejího využívání jako metodického prostředku k výuce jiných vzdělávacích obsahů na 1. stupni základních škol v Libereckém kraji, a poskytnout tak přehled o vnímání přínosu tohoto oboru v rámci primárního vzdělávání z pohledu ředitelů ZŠ v Libereckém kraji, učitelů 1. stupně i studentů učitelství 1. stupně na FP TUL. Východiskem práce se stal český vzdělávací systém, který prošel od roku 1989 četnými změnami. Za nejvýznamnější z nich lze považovat kurikulární reformu. Hlavním cílem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) je u žáků na základě činnostního učení utvářet a rozvíjet klíčové kompetence. Vedle klíčových kompetencí a očekávaných výstupů jsou v RVP ZV novinkou a důležitým formativním prvkem průřezová témata, která rozšiřují poznání žáků, ale také obohacují jejich osobnost a vztahy s jinými lidmi. Podporují utváření vhodných postojů a mají vliv na celkovou atmosféru školy. Disertační práce se věnuje dramatické výchově jako jedné z možných cest, jež se významně...cs_CZ
uk.abstract.enDRAMA EDUCATION AT PRIMARY SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE CURRICULAR REFORM Jana Johnová Abstract This disertation thesis aims at creating theoretical resources for the development of the drama eduacation in the area of Liberec region. Its main research aim is to state the real current status of the drama education as a school subject itself as well as its usage as a methodical intsrument for teaching other subjects at primary schools in the Liberec region. Whatmore it should offer an outline about drama contribution and its perception from the point of view of primary school headmasters in the Liberec region, school teachers as well as the students of this subjects at pedagogical faculty of the Technical University in Liberec. The main resource for this thesis is the Czech educational system that has gone through several changes since 1989. The most important one is the curricular reform. The main aim of the Frame education program for the primary education (FEP PE) is to create and develop the pupils' key competences on the basis of the activity learning / teaching. Beside the key competences and the expected outcomes of the FEP PE the cross-curricular themes are important and new formative components, that extend the pupils' knowledge and they enrich their personalities and relationships with other...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV