Rozvoj databázového myšlení v kontextu školního vzdělávání
Database thinking development in Context of School Education
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47095Identifikátory
SIS: 93263
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voňková, Hana
Merunka, Vojtěch
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
2. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Hlavním tématem práce je databázové myšlení. Jedná se o soubor kompetencí a způsobu myšlení vedoucího k osvojení práce s databázovým systémem. Rozvoj databázového myšlení je pedagogické působení na žáka za účelem formování odpovídající kognitivní struktury a nácviku praktických dovedností. Teoretická část se skládá z literární rešerše cílů, obsahu a výukových metod. Praktická část je orientována na metodiky a evaluační kritéria. Výstupem práce je příspěvek didaktice ICT zdůrazněním významu výuky databází. KLÍČOVÁ SLOVA: pedagogika, databáze, databázové myšlení, strukturovaný dotazovací jazyk
The term database thinking is understood as group of Competencies that enables working with Database System. Database thinking development is targeted educational incidence to student with the expected outcome ability working with Database system. Thesis is focused on problematic of purposes, content and methods of database thinking development. Experimental part proposes quantitative metrics for database thinking development. KEYWORDS: Education, Database, Database thinking, Structured Query Language