Mediální obraz společností poskytujících nebankovní půjčky
The Medial Portrait of Companies Providing Nonbank Loans
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46925Identifiers
Study Information System: 101581
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Jirák, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
30. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
nebankovní půjčky - spotřebitelský úvěr - mediální obraz - kvantitativní obsahová analýza - MF DNES - Hospodářské novinyKeywords (English)
nonbank loans - consumer lending - medial portrait - quantitative content analysis - MF DNES - Hospodářské novinyTématem této práce se staly nebankovní společnosti a jejich obraz, který média vytvářejí. V úvodu práce byly formulovány základní hypotézy související se společenským postavením a pověstí nebankovních firem. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Pro výzkum jsem stanovila výzkumný vzorek, který tvořily Hospodářské noviny, MF DNES a vybrané ekonomicko-politické časopisy. Zkoumané období jsem vymezila do dvou částí: březen - červen 2010 a září - prosinec 2010. Pro výzkum bylo dále stanoveno osm výzkumných otázek, orientovaných na rozsah jednotlivých článků, rubriku, ve které se vyskytují, novinářský žánr, kterým jsou napsány apod. Součástí práce je i představení výsledků průzkumů mezi zaměstnanci a klienty společnosti Provident Financial a také analýza inzerce deníků MF DNES a Hospodářské noviny. Výsledky analýzy inzerce nepotvrdily jednu z hlavních hypotéz celé práce předpokládající, že nebankovní firmy v roli inzerentů mají jistý vliv na obsah zkoumaných médií. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy počáteční hypotézy naopak potvrdily. Nebankovní společnosti nejsou médii prezentovány jako neetické vyděračské spolky. Spíše jsou představovány jako firmy pohybující se v mezích zákonných norem s nárokem na své místo na finančním trhu. Zároveň splátkové firmy nejsou stěžejním...
The main theme of this thesis is the non-banking- loans- companies and its medial portrait. The thesis formulates the basic hypotheses related to social status and reputation of non-banking companies. As the research method there was chosen the quantitative content analysis. The research sample consists of the daily papers Hospodářské noviny, MF DNES and some selected economic and political magazines. The research period was divided in two parts: March - June 2010 and September - December 2010. The thesis contents two analysis: the first one contents the results of surveys of the company called Provident Financial. The second one is an analysis of advertising in the daily papers MF DNES and Hospodářské noviny. The results of the analysis of advertising didn't confirm one of the main hypotheses assuming that the non-banking -loans- companies have any impact on the content of investigated media. And vice versa, other hypotheses were confirmed by results of the quantitative content analysis. The result of the analysis is that the non-banking-loans- companies are presented as companies working within the standards of law and which are entitled to a place in the financial market.