Show simple item record

Constraints of Public relations on Czech media after 1989
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorStřelcová, Alexandra
dc.date.accessioned2017-05-07T23:17:45Z
dc.date.available2017-05-07T23:17:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46886
dc.description.abstractDiplomová práce "Vliv public relations na česká média po roce 1989" pojednává o zásadním aspektu novinářské práce, jímž je působení různých zájmových skupin na obsah mediálních výstupů ve formě public relations. Touto problematikou se zabývá z pohledu novinářů - profesionálů, jakožto tvůrců mediálních obsahů, a klade si za cíl zjistit, jaké mechanismy při práci s public relations fungují v českém mediálním prostředí. Stručně se věnuje historii public relations jak v Americe a Velké Británii, tak v Čechách před i po roce 1989. Na definice public relations poté aplikuje vybrané kritické teorie zabývající se studiem mediálních obsahů, a to především v souvislosti s tezemi skotských teoretiků PR Dinana a Millera, modelu propagandy Hermana a Chomského či Boorstinovou tezí o pseudoudálostech. Sociologie zpravodajství a její přední představitel Brian McNair se taktéž kriticky vyjadřuje k působení PR na mediální obsahy, a proto je jeho vymezení dalším významným teoretickým rámcem. Čtvrtá kapitola se věnuje vybraným metodám public relations, jako jsou spin doctoring, využití třetích stran či krizová komunikace. Specifická pozornost je věnována analýze Stockholmské charty a Charty IPRA, dvou nejzásadnějších morálních kodexů, podle kterých se řídí (či by měli) všechny subjekty, zabývající se public relations....cs_CZ
dc.description.abstract(EN) Diploma thesis "Constraints of Public Relations on Czech Media after 1989"deals with one crucial aspect of journalism which is the influence of various interest groups on the content of the media by public relations. It concerns with the topic from the point of view of professional journalists as media content producers and attempts to find out what mechanisms are driving the Czech media system in regards to public relations. The thesis examines shortly the history of public relations, both in the Anglo-saxon world and the Czech lands before and after 1989. Definitions of public relations are later applied on selected critical media theories, such as those of Scottish PR theoreticians Dinan and Miller, Herman and Chomsky's Propaganda model or Boorstin's idea of pseudo-events. Sociology of news and one of its most important protagonists, Brian McNair, also speaks critically on the influence of public relations, therefore his contribution to the topic is also an essential theoretical frame. The fourth chapter deals with selected methods of public relations such as spin doctoring, third-party endorsement or crisis communication. A particular analysis is dedicated to the Stockholm Charter and the IPRA Charter, the most important ethical frameworks that all public relations departments should abide...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectpersvazivní komunikacecs_CZ
dc.subjectkorporátní PRcs_CZ
dc.subjectzpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.subjectpersuasive communicationen_US
dc.subjectcorporate PRen_US
dc.subjectnews valuesen_US
dc.titleVliv public relations na česká média po roce 1989cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-31
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId100870
dc.title.translatedConstraints of Public relations on Czech media after 1989en_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001428749
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vliv public relations na česká média po roce 1989" pojednává o zásadním aspektu novinářské práce, jímž je působení různých zájmových skupin na obsah mediálních výstupů ve formě public relations. Touto problematikou se zabývá z pohledu novinářů - profesionálů, jakožto tvůrců mediálních obsahů, a klade si za cíl zjistit, jaké mechanismy při práci s public relations fungují v českém mediálním prostředí. Stručně se věnuje historii public relations jak v Americe a Velké Británii, tak v Čechách před i po roce 1989. Na definice public relations poté aplikuje vybrané kritické teorie zabývající se studiem mediálních obsahů, a to především v souvislosti s tezemi skotských teoretiků PR Dinana a Millera, modelu propagandy Hermana a Chomského či Boorstinovou tezí o pseudoudálostech. Sociologie zpravodajství a její přední představitel Brian McNair se taktéž kriticky vyjadřuje k působení PR na mediální obsahy, a proto je jeho vymezení dalším významným teoretickým rámcem. Čtvrtá kapitola se věnuje vybraným metodám public relations, jako jsou spin doctoring, využití třetích stran či krizová komunikace. Specifická pozornost je věnována analýze Stockholmské charty a Charty IPRA, dvou nejzásadnějších morálních kodexů, podle kterých se řídí (či by měli) všechny subjekty, zabývající se public relations....cs_CZ
uk.abstract.en(EN) Diploma thesis "Constraints of Public Relations on Czech Media after 1989"deals with one crucial aspect of journalism which is the influence of various interest groups on the content of the media by public relations. It concerns with the topic from the point of view of professional journalists as media content producers and attempts to find out what mechanisms are driving the Czech media system in regards to public relations. The thesis examines shortly the history of public relations, both in the Anglo-saxon world and the Czech lands before and after 1989. Definitions of public relations are later applied on selected critical media theories, such as those of Scottish PR theoreticians Dinan and Miller, Herman and Chomsky's Propaganda model or Boorstin's idea of pseudo-events. Sociology of news and one of its most important protagonists, Brian McNair, also speaks critically on the influence of public relations, therefore his contribution to the topic is also an essential theoretical frame. The fourth chapter deals with selected methods of public relations such as spin doctoring, third-party endorsement or crisis communication. A particular analysis is dedicated to the Stockholm Charter and the IPRA Charter, the most important ethical frameworks that all public relations departments should abide...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV