Zobrazit minimální záznam

Specific needs of children in foster family as a consequence of early trauma
dc.contributor.advisorMatoušek, Oldřich
dc.creatorKnápková, Gabriela
dc.date.accessioned2020-08-25T18:26:01Z
dc.date.available2020-08-25T18:26:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46816
dc.description.abstractTato práce pojednává o specifických potřebách raně traumatizovaných dětí žijících v pěstounské rodině. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. V úvodní kapitole seznamuje čtenáře s pěstounskou péčí v kontextu českého systému péče o ohrožené děti. V druhé kapitole se zabývá psychickým vývojem v raném dětství. Třetí kapitola je věnována ranému traumatu a jeho příčinám. Následky raného traumatu a z toho vyplývající specifické potřeby těchto dětí jsou předmětem čtvrté kapitoly. Pátá kapitola se věnuje možnostem práce s raně traumatizovanými dětmi v pěstounské rodině. Praktická část diplomové práce se skládá ze tří částí. První z nich obsahuje výzkum realizovaný mezi pěstouny. Výzkum je zaměřen na specifické potřeby dětí v pěstounských rodinách a potřebu podpory pro pěstounské rodiny. Druhá část přináší výzkumné šetření mezi neziskovými organizacemi, které se zabývají přímou podporou náhradních rodin. Šetření zkoumá zkušenosti organizací s problematikou raného traumatu u dětí v pěstounské péči. Třetí část představuje příklad programu konkrétní české organizace, který se zaměřuje na podporu náhradní rodiny při přechodu dítěte z ústavu do rodinného prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with a topic of specific needs of early traumatised children living in a foster family. The theoretical part is divided into five chapters. The first chapter describes foster care as a part of Czech system of care about children in need. The second chapter deals with the psychological development in early childhood. The third chapter applies itself to early trauma and its causes. The fourth chapter is focused on consequences of early trauma and resulting specific needs of children. The fifth chapter is devoted to the possibilities of working with early traumatised children in a foster family. The following practical part consists of three segments. The first one has a form of research among foster parents. It is focused on specific needs of children and also a need of support, which should be given to foster families. The second section presents the research survey among non-profit organisations that deal with direct support for foster families. It examines their experience with a topic of early trauma. The third section presents a unique project of one Czech organisation, which is focused on the transition of child from institutional care to family environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectohrožené dětics_CZ
dc.subjectpěstounská péčecs_CZ
dc.subjectrané dětstvícs_CZ
dc.subjectrané traumacs_CZ
dc.subjectspecifické potřebycs_CZ
dc.subjectchildren in needen_US
dc.subjectearly childhooden_US
dc.subjectearly traumaen_US
dc.subjectfoster careen_US
dc.subjectspecific needsen_US
dc.titleSpecifické potřeby dětí v pěstounské rodině jako následek raného traumatucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId107362
dc.title.translatedSpecific needs of children in foster family as a consequence of early traumaen_US
dc.contributor.refereePazlarová, Hana
dc.identifier.aleph001434740
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o specifických potřebách raně traumatizovaných dětí žijících v pěstounské rodině. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. V úvodní kapitole seznamuje čtenáře s pěstounskou péčí v kontextu českého systému péče o ohrožené děti. V druhé kapitole se zabývá psychickým vývojem v raném dětství. Třetí kapitola je věnována ranému traumatu a jeho příčinám. Následky raného traumatu a z toho vyplývající specifické potřeby těchto dětí jsou předmětem čtvrté kapitoly. Pátá kapitola se věnuje možnostem práce s raně traumatizovanými dětmi v pěstounské rodině. Praktická část diplomové práce se skládá ze tří částí. První z nich obsahuje výzkum realizovaný mezi pěstouny. Výzkum je zaměřen na specifické potřeby dětí v pěstounských rodinách a potřebu podpory pro pěstounské rodiny. Druhá část přináší výzkumné šetření mezi neziskovými organizacemi, které se zabývají přímou podporou náhradních rodin. Šetření zkoumá zkušenosti organizací s problematikou raného traumatu u dětí v pěstounské péči. Třetí část představuje příklad programu konkrétní české organizace, který se zaměřuje na podporu náhradní rodiny při přechodu dítěte z ústavu do rodinného prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with a topic of specific needs of early traumatised children living in a foster family. The theoretical part is divided into five chapters. The first chapter describes foster care as a part of Czech system of care about children in need. The second chapter deals with the psychological development in early childhood. The third chapter applies itself to early trauma and its causes. The fourth chapter is focused on consequences of early trauma and resulting specific needs of children. The fifth chapter is devoted to the possibilities of working with early traumatised children in a foster family. The following practical part consists of three segments. The first one has a form of research among foster parents. It is focused on specific needs of children and also a need of support, which should be given to foster families. The second section presents the research survey among non-profit organisations that deal with direct support for foster families. It examines their experience with a topic of early trauma. The third section presents a unique project of one Czech organisation, which is focused on the transition of child from institutional care to family environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014347400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV