Zobrazit minimální záznam

The Pikler Early Childhood Education
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorNoack, Dana
dc.date.accessioned2017-05-07T22:53:14Z
dc.date.available2017-05-07T22:53:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46786
dc.description.abstractNázev práce: Pikler pedagogika raného věku Autor: Dana Noack Katedra (ústav): Katedra psychologie, FF UK Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstrakt: Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče, kteří se seznámili s principy Pikler pedagogiky, využívají tyto principy v rodinné výchově v období do tří let věku dítěte. V rámci teoretické části byl popsán proces socializace (se zdůrazněním předpokladů k rané interakci na straně dítěte i rodiče), téma výchovy v rodině (základní modely a její závislost na sociokulturním a historickém kontextu) a nastíněny nejdůležitější aspekty vývoje dítěte během prvních tří let. V poslední kapitole teoretické části je představena postava maďarské dětské lékařky Emmi Pikler, základní východiska jejího přístupu a jeho principy vztahující se na oblast motorického vývoje, péče a hry. V empirické části jsou popsány výsledky kvalitativní obsahové analýzy dat získaných pomocí dotazníku. Data zprostředkovávají základní představu o tom, jakým způsobem konkrétní rodiče využívají principy Pikler pedagogiky při výchově svých dětí.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The Pikler Early Childhood Education Author: Dana Noack Department: Katedra psychologie, FF UK Supervisor: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstract: The intention of this study was to explore how the parents who are familiar with the Piklerian principles use these in upbringing their children in the family in the period of early childhood. The theoretical part describes the process of socialization (with the emphasis on the preconditions for the early interaction both on the child's and the parent's side) as well as the topic of upbringing in the family (basic models and the relation of upbringing to the socio-cultural and the historical context) and the most important aspects of the child development in the first three years. The last chapter of the theoretical part introduces the Hungarian pediatrician Emmi Pikler, the basic pediatrist Emmi Pikler, the basic premises of her approach and it's principles related to the issue of the motor development, care and play. The empirical part presents the results of the qualitative content analysis of data gathered by a questionnaire. These data provide us with a basic picture of how the concrete parents use the Piklerian principles in upbringing their children.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbatolecí věkcs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectkojenecký věk,motorický vývojcs_CZ
dc.subjectnovorozenecký věkcs_CZ
dc.subjectpéčecs_CZ
dc.subjectpedagogikacs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectcareen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectinfancyen_US
dc.subjectmotor developmenten_US
dc.subjectnewborn ageen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjecttoddlerhooden_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.titlePikler pedagogika raného věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-31
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91020
dc.title.translatedThe Pikler Early Childhood Educationen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001441049
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Pikler pedagogika raného věku Autor: Dana Noack Katedra (ústav): Katedra psychologie, FF UK Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstrakt: Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče, kteří se seznámili s principy Pikler pedagogiky, využívají tyto principy v rodinné výchově v období do tří let věku dítěte. V rámci teoretické části byl popsán proces socializace (se zdůrazněním předpokladů k rané interakci na straně dítěte i rodiče), téma výchovy v rodině (základní modely a její závislost na sociokulturním a historickém kontextu) a nastíněny nejdůležitější aspekty vývoje dítěte během prvních tří let. V poslední kapitole teoretické části je představena postava maďarské dětské lékařky Emmi Pikler, základní východiska jejího přístupu a jeho principy vztahující se na oblast motorického vývoje, péče a hry. V empirické části jsou popsány výsledky kvalitativní obsahové analýzy dat získaných pomocí dotazníku. Data zprostředkovávají základní představu o tom, jakým způsobem konkrétní rodiče využívají principy Pikler pedagogiky při výchově svých dětí.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The Pikler Early Childhood Education Author: Dana Noack Department: Katedra psychologie, FF UK Supervisor: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstract: The intention of this study was to explore how the parents who are familiar with the Piklerian principles use these in upbringing their children in the family in the period of early childhood. The theoretical part describes the process of socialization (with the emphasis on the preconditions for the early interaction both on the child's and the parent's side) as well as the topic of upbringing in the family (basic models and the relation of upbringing to the socio-cultural and the historical context) and the most important aspects of the child development in the first three years. The last chapter of the theoretical part introduces the Hungarian pediatrician Emmi Pikler, the basic pediatrist Emmi Pikler, the basic premises of her approach and it's principles related to the issue of the motor development, care and play. The empirical part presents the results of the qualitative content analysis of data gathered by a questionnaire. These data provide us with a basic picture of how the concrete parents use the Piklerian principles in upbringing their children.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014410490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV