Kategorie reflexivity v česko-ruském kontextu s ohledem na moderní metody výuky češtiny cizincům
The category of reflexivity in Czech-Russian context with regard to modern educational methods in Czech language education for foreigners
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46772Identifikátory
SIS: 81666
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rajnochová, Natalie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Východoevropská studia se specializací rusistika - východoevropská studia se specializací ukrajinistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav východoevropských studií
Datum obhajoby
31. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kategorie reflexivity, reflexivní forma slovesná, reflexivní sloveso, reflexivní deagentiv, reflexivní pasivum, SERRJKlíčová slova (anglicky)
category of reflexivity, reflexive form of verbs, reflexive deagentive forms, reflexive verbs, reflexive passive, CEFRPředmětem diplomové práce je analýza kategorie reflexivity v češtině ve srovnání s ruštinou, následně navržení a sestavení jazykové příručky ke kategorii reflexivity pro rusky hovořící studenty českého jazyka pro úrovně A1 - B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERRJ). V teoretické části práce jsou na základě vybraných studií analyzovány jednotlivé aspekty kategorie reflexivity v češtině, tedy především reflexivní forma slovesná, reflexivní deagentiv a reflexivní sloveso. Následuje návrh vlastní klasifikace kategorie reflexivity, v němž je systematizován prostudovaný materiál pro potřeby vytvoření jazykové příručky. Cílem praktické části naší práce bylo navrhnout a sestavit jazykovou příručku ke kategorii reflexivity v češtině na materiálu ruského jazyka, vzhledem k tomu, že analýzou současných učebních materiálů k výuce češtiny pro cizince bylo zjištěno, že kategorii reflexivity není přikládána náležitá pozornost, klasifikace reflexiv a reflexivních forem slovesa je nedostatečná, mnohdy dokonce chybí. Při sestavování vlastního učebního materiálu jsme vycházeli ze současné metodické báze pro češtinu jako cizí jazyk SERRJ, podle níž jsme definovali gramatické a lexikální kompetence pro jednotlivé úrovně A1, A2, B1, B2, na základě kterých byla následně navrženy a sestaveny...
The main objective of this thesis is to describe category of reflexivity in Czech language based on Russian language material, followed by design and formation of language handbook to category of reflexivity for foreign students of Czech language for A1 - B2 levels in accordance with Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR). In the theoretical part individual aspects in category of reflexivity in Czech language are described. Mainly reflexive form of verbs, reflexive deagentive forms and reflexive verbs. The proposal of our own clasification category of reflexivity comes after and it incorporates explored material, which is systemized for design and formation of educational materials. The main target of the practical part is to design and form language handbook to category of reflexivity in Czech language. After the analysis of current educational materials we realized category of reflexivity is not taken in consideration enough, sometimes it is missing at all. In the process of creation of the educational material itself we followed the current methodological base CEFR for Czech language as foreign language. We defined grammar and lexical competences for individual A1, A2, B1, B2 levels in accordance with CEFR. Based on all above rules four...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trvale udržitelný rozvoj: etická reflexe a reflexe z pohledu křesťanské sociální nauky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLedvinková, Blanka (Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 28. 1. 2011Diplomová práce "Trvale udržitelný rozvoj: etická reflexe a reflexe z pohledu křesťanské sociální nauky" se nejprve zabývá popisem stavu současného světa a jeho příčin. Dále je vymezen pojem trvale udržitelný rozvoj, který ... -
Mnichovská dohoda a její reflexe v tisku/ Reflexe Mnichovské dohody v tisku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLegátová, Alžběta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 24. 9. 2019The Munich agreement signed on the 29th of September 1938 has always been giving rise to strong emotions in Czech society. This event, frequently described as "about us, without us", is a synonym for humiliation, injustice ... -
Reflexe Povídek malostranských ve filmu a u čtenářů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMai Trang, Anh (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 30. 5. 2017(in English): The bachelor thesis Reflection of Tales of the Lesser Quarter in the film and by readers studies the life of the Czech writer living in the second half of the 19th century, Jan Neruda, and his prosaic work. ...