Badatelské metody ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět: semena, plody, mladé rostliny
Inquiry methods in educational area Man and his world: Seeds, fruit and young plants
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46487Identifikátory
SIS: 94447
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Straková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, semena, plody a mladé rostliny, akční výzkumKlíčová slova (anglicky)
inquiry based education, the primary school, man and his world, science, seed, fruit and young plants, action researchPráce se věnuje problematice badatelských metod na 1. stupni ZŠ. V teoretické části zvažuje přínosy a limity badatelských metod, vymezuje základní badatelské dovednosti. V empirické části byly navrženy aktivity pro žáky1.- 4. tříd v tématu "semena, plody, mladé rostliny"; devět z nich bylo ozkoušeno ve výuce. Závěrem jsou shrnuty výsledky akčního výzkumu, vztahující se k výzkumným otázkám: 1. Jak vhodně upravit badatelské aktivity pro jejich použití v daných ročnících primární školy? 2. Jak děti reagují na tento styl práce? 3. Jaké nároky klade práce na učitele? 4. Jaké se vyskytnou problémy týkající se dílčích badatelských dovedností? Jak s nimi dále pracovat?
This diploma work deals with the issues of inquiry methods of teaching at primary schools. The theoretical part provides some reflections on contributions and limits of inquiry methods and defines basic inquiry skills. Activities concerning the theme "seeds, fruit, young plants" for the pupils of the 1.-4.grade are suggested in the practical part. Nine of them were tried out in classes. The results of the action research are summarized in the conclusion. They are related to these research questions: 1. How to adjust inquiry activities in a suitable way for their use in the given classes at primary schools? 2. How do children react to this work style? 3. What demands does this work style make on teachers? 4. What problems concerning partial inquiry skills could emerge? How to continue working at them?