Profesní příprava žáků základních škol praktických
Professional orientation of pupils attending special elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46472Identifikátory
SIS: 106274
Katalog UK: 990015071500106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
základní škola praktická, profese, učební obor, mentální retardaceKlíčová slova (anglicky)
practical basic school,profession, subject of study, mental handicapDiplomová práce přibližuje vývoj představ o budoucím pracovním uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením mladšího, středního a staršího školního věku, navštěvujících Základní školu praktickou v Chabařovicích a seznamuje nás s faktory, které tyto představy ovlivňují. Dále je přiblížena úroveň a úspěchy předprofesní přípravy na této škole. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se zabývá vysvětlením pojmu mentální retardace, etiologií a klasifikací tohoto mentálního postižení, edukací žáků s lehkým mentálním postižením, jejich předprofesní přípravou a uplatněním mladých lidí s tímto handicapem na trhu práce. Část empirická obsahuje výzkum zaměřený na vývoj představ dětí s lehkým mentálním postižením o budoucím profesním uplatnění a poukazuje na vlivy, které na vývoj představ těchto dětí během jejich školní docházky působí.
This diploma thesis approaches the development of an idea that mentally challenged pupils form about their future employment and introduces aspects that are involved in such process. This is applied to all ages of students with mild mental disability who attend the Primary Special School in Chabařovice. Another goal is to cover the level and the rate of success of pre-vocational training at this school. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the explanation of the term mental retardation, etiology and classification of mental disability, education of students with mild mental disabilities, their training and application of these young people with such handicap on the labor market. The empirical research focuses on the development of ideas of these children about their future professional career and highlights the aspects that affect the development during their school years.
