Marketingová komunikace neziskových organizací poskytujících sociální služby se zaměřením na křesťanské organizace
Marketing Communication of Non-profit Organizations Providing Social Services with a Focus on Christian Organizations
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46283Identifiers
Study Information System: 100879
Collections
- Kvalifikační práce [5992]
Author
Advisor
Referee
Moree, Dana
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Civil Sector Studies
Department
Department of Civil Society Studies
Date of defense
18. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Cílová skupina - Komunikační mix - Konkurenční výhoda - Korporátní identita - Křesťanské hodnoty - Marketing - Marketingová komunikace - Neziskové organizace - Poskytovatel sociálních služeb - Sociální službyKeywords (English)
Communication mix - Competitive advantage - Corporate identity - Christian values - Marketing - Marketing communication - Non-profit organizations - Social services - Social services provider - Target groupDiplomová práce pojednává o marketingu neziskových organizací. Konkrétně se zaměřuje na marketingovou komunikaci křesťanských organizací poskytujících sociální služby. Teoretická část práce se nejprve věnuje významu, jaký má marketing pro neziskový sektor. Následně uvádí některá specifika spjatá s marketingem sociálních služeb a dále specifika spjatá s křesťanskými poskytovateli sociálních služeb. V empirické části práce jsou na základě hypotéz odhaleny klíčové prvky marketingové komunikace křesťanských neziskových organizací poskytujících sociální služby, přičemž jde zejména o zodpovězení otázky, zda mohou být křesťanské hodnoty těchto organizací využity jako konkurenční výhoda.
This thesis deals with the marketing of non-profit organizations. Namely, it focuses on the marketing communication of the Christian organizations providing social services. Theoretical part of the thesis deals firstly with the importance which has the marketing for the nonprofit sector. Secondly, it suggests some specifics associated with the marketing of social services and with Christian social service providers. In the empirical part of the thesis there are revealed the key elements of the marketing communication of the Christian non-profit organizations providing social services. At the same time the question of whether Christian values could be used as a competitive advantage is answered.