dc.contributor.advisor | Očko, Petr | |
dc.creator | Češková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T22:36:33Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T22:36:33Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/46129 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá problematikou gamifikace a její implementací v informačním systému Univerzity Karlovy se zaměřením na studenty. Popisuje principy gamifikačních prvků ve vztahu k uživatelským potřebám. Podrobně zkoumá proces vědomí, motivace, vůle a optimálního prožitku. V práci jsou popsány typologie osobností v kontextu motivací a herních prvků. Zvolenou typologií pro návrh gamifikace je typologie MBTI s Keirseyho temperamenty. Obsahuje sestavený žebříček gamifikačních prvků na základě míry motivace ve vztahu k osobnostem. Hodnotí vzdělávací systém v České republice z pohledu využití gamifikačních prvků a zaměření na různé typy osobností. Hlavní částí práce je návrh implementace gamifikačních prvků do informačního systému a gamifikace diplomové práce. Každému prvku byla navržena možná podoba v informačním systému Univerzity Karlovy [Autorský abstrakt]. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This paper deals with the issue of gamification and its implementation in the Charles University Information System, by focusing on students. It describes the principles of gamification in relation to user needs. Furthermore, it analyses the process of consciousness, motivation, volition and flow. This paper presents personality typologies in the context of motivation and game elements. It works with Myers-Briggs types and Keirsey's temperaments. It contains a ranking of gamification elements that is based on the level of motivation in relation to personalities. It evaluates the educational system in the Czech Republic from the point of view of the use of gamification elements and focus on different types of personalities. The main part of the thesis creates a concept of the implementation of gamification elements in the Charles University Information System and gamification of a thesis. [Author abstract]. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | gamifikace | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | herní principy | cs_CZ |
dc.subject | typologie hráčů | cs_CZ |
dc.subject | gamification | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.subject | game mechanics | en_US |
dc.subject | players typology | en_US |
dc.title | Využití gamifikace ke zvýšení motivace studentů ve vysokoškolském vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-19 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 95703 | |
dc.title.translated | Use of Gamification to increase motivation of students in academic education | en_US |
dc.contributor.referee | Šisler, Vít | |
dc.identifier.aleph | 001505051 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá problematikou gamifikace a její implementací v informačním systému Univerzity Karlovy se zaměřením na studenty. Popisuje principy gamifikačních prvků ve vztahu k uživatelským potřebám. Podrobně zkoumá proces vědomí, motivace, vůle a optimálního prožitku. V práci jsou popsány typologie osobností v kontextu motivací a herních prvků. Zvolenou typologií pro návrh gamifikace je typologie MBTI s Keirseyho temperamenty. Obsahuje sestavený žebříček gamifikačních prvků na základě míry motivace ve vztahu k osobnostem. Hodnotí vzdělávací systém v České republice z pohledu využití gamifikačních prvků a zaměření na různé typy osobností. Hlavní částí práce je návrh implementace gamifikačních prvků do informačního systému a gamifikace diplomové práce. Každému prvku byla navržena možná podoba v informačním systému Univerzity Karlovy [Autorský abstrakt]. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This paper deals with the issue of gamification and its implementation in the Charles University Information System, by focusing on students. It describes the principles of gamification in relation to user needs. Furthermore, it analyses the process of consciousness, motivation, volition and flow. This paper presents personality typologies in the context of motivation and game elements. It works with Myers-Briggs types and Keirsey's temperaments. It contains a ranking of gamification elements that is based on the level of motivation in relation to personalities. It evaluates the educational system in the Czech Republic from the point of view of the use of gamification elements and focus on different types of personalities. The main part of the thesis creates a concept of the implementation of gamification elements in the Charles University Information System and gamification of a thesis. [Author abstract]. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Šlerka, Josef | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990015050510106986 | |