Využití strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s mentální retardací
Application of structured teaching for mentally handicapped children
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4606Collections
- Kvalifikační práce [19393]
Author
Advisor
Referee
Švarcová, Iva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
30. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords
Keywords not foundPráce se zabývá využitím strukturovaného učení u dětí s různým stupněm mentální retardace. Čerpá z teoretických a odborných poznatků týkajících se obecných principů výchovy a vzdělávání dětí s autismem a dětí s mentální retardací. Zvláště se zamýšlí nad otázkami psychologických zákonitostí učení ve vztahu k žákům s mentální retardací, přičemž východiskem se stává situace a zkušenost žáka v podmínkách strukturované výuky. Těžiště práce tvoří konkrétní analýza zásad při sestavování strukturovaného učení jako účinného faktoru psychického, rozumového a sociálního vývoje dětí s mentální retardací. Závěrečnou samostatnou kapitolou je empirický výzkum, který je charakterizován jako kazuistická dlouhodobá studie v podmínkách strukturované výuky. Na základě získaných výsledků poukazuje na vhodnost využití strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s mentální retardací, které svým charakterem a skladbou vyhovuje potřebám a vývojovým možnostem žáků. V závěru jsou zdůvodněny a shrnuty nejvýraznější pokroky, kterých děti v dlouhodobém sledování v podmínkách strukturované výuky dosáhly.