Vliv internetu na vzdělávání
The Influence of the Internet on Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45995Identifikátory
SIS: 107902
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eger, Ludvík
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
19. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
internet, vzdělávání, e-learning, konektivismus, informační společnost, digitální propast, informační a komunikační technologie, kyberprostor, kyberkulturaKlíčová slova (anglicky)
Internet, education, e-learning, connectivism, information society, digital divide, information and communication technology, cyberspace, cyberculturePředkládaná práce se soustředí na změny, které se odehrály ve vzdělávání vlivem internetu od jeho nástupu až po současnost a predikuje další možný vývoj využívání internetu ve vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávací potřeby člověka v informační společnosti a úlohu lektorů při překonávání digitální propasti. Dále se podrobněji zabývá změnami některých kognitivních funkcí člověka, které přímo souvisí se vzděláváním. Zvláštní pozornost je věnována nové teorii vzdělávání v prostředí sítí, konektivismu, a konkrétním způsobům vzdělávání na internetu. Kriticky je nahlíženo na osobní vzdělávací prostředí, masivní otevřené online kurzy, otevřené vzdělávací zdroje a koncept školy 2.0. Stručně jsou představeny nejznámější webové aplikace a nástroje vhodné pro využití ve výuce.
This work concentrates on the changes that the Internet has caused in education since its invention to the present day and predicts possible future development of the Internet use in education. It focuses on the learning needs of people in the information society and the role of adult educators in bridging the digital divide. The work further deals with changes in several cognitive functions, which are directly related to education. Special attention is given to a new theory of networked learning, connectivism, and specific ways of learning on the internet. Personal learning environments, massive open online courses, open educational resources and the concept of school 2.0 are critically viewed. The well-known web applications and tools suitable for use in teaching are briefly introduced.