Metody získávání pracovníků
Recruitment methods
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45961Identifikátory
SIS: 109346
Katalog UK: 990014851530106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Háša, Stanislav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
27. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (anglicky)
Recruitment, job advertisement, finding employees, employer brandingBakalářská práce se zabývá získáváním pracovníků, tedy personální činností přímo ovlivňující kvalitu pracovníků v organizaci. Práce se zaměřuje na tři základní oblasti, a to na proces získávání pracovníků, metody získávání pracovníků z vnějších zdrojů a personální marketing. Jednotlivé oblasti jsou teoreticky představeny na základě poznatků z odborné literatury a odborných článků. Kromě tohoto teoretického rámce jsou pro srovnání uvedeny výsledky vlastního kvalitativního šetření zabývajícího se získáváním pracovníků v sedmi velkých organizacích. Pozornost je věnována zejména otázce, do jaké míry dominuje jako metoda získávání pracovníků internet. V této souvislosti se práce zabývá kariérními stránkami, pracovními servery i sociálními sítěmi, které doposud odborná literatura jako metodu získávání pracovníků opomíjí. Dále je pozornost věnována nástrojům personálního marketingu a jeho cílovým skupinám.
This bachelor thesis deals with recruitment which is a part of human resource management and has an impact on quality of workers in an organization. The thesis focuses on three main areas, namely the recruitment process, methods of external recruitment and personnel marketing. Each area is theoretically introduced by summarizing findings in literature and research articles and in addition to the theoretical framework results of my qualitative survey dealing with the recruitment in seven large organizations are presented for comparison. Emphasis is put on the question of importance of the internet as a recruitment method particularly on career websites, job boards and social networks, which are mostly a neglected topic in literature. Further attention is paid to personnel marketing tools and its target groups.
