Informačně knihovnické služby pro studenty uměleckých škol se zaměřením na dramatické a hudební umění v ČR
Information and library services for students of art schools with a focus on dramatic and musical art in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45392Identifiers
Study Information System: 97116
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Černá, Milena
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
5. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Informační potřeby, potřeby uživatelů, studenti, knihovny, dramatické umění, hudební umění, knihovnické služby, autorský zákon, kvalitativní výzkumKeywords (English)
Information needs, users needs, students, libraries, performing art, musical art, library services, copyright law, qualitative researchDiplomová práce Informačně knihovnické služby pro studenty uměleckých škol se zaměřením na dramatické a hudební umění v ČR si klade za cíl analyzovat prostředí knihoven s fondem zaměřeným na hudbu a divadlo, které slouží studentům uměleckých vysokých škol. Popsat knihovnicko-informační služby a vliv autorského zákona na poskytování služeb v knihovnách s fondem obsahujícím hudebniny, audio a audiovizuální nosiče. V poslední části práce popisuje metodiku kvalitativního výzkumu a vyhodnocuje výzkum pomocí analýzy silového pole. Dále byly analyzovány zjištěné skutečnosti a vydána doporučení k řešení zjištěných faktů.
Diploma thesis " Information and library services for students of art schools with a focus on dramatic and musical art in the Czech Republic " aims to analyze the environment of libraries with a fund focused on music and theater, which serves students of art schools. This thesis also describes library and information services and the impact of copyright law to provide services in libraries with a fund containing score, audio and audiovisual media. The last section describes methodology of qualitative research and evaluates research by force field analyzing method and also analyzed findings and recommendations to address the identified facts.