dc.creator | Voskovcová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T16:59:27Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T16:59:27Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45317 | |
dc.description.abstract | Prostor pro současné umění aneb MUZEUM BEZE ZDÍ Rigorózní práce Zabývat se vztahem muzea umění a dnešních uměleckých projevů se s ohledem na narůstající množství muzejních institucí a přehlídek současného umění po celém světě může zdát zbytečné. Nicméně, dějiny umění poněkud opomíjejí vliv muzea na umělecký vývoj jako takový. Muzeum je většinou vnímáno spíše v pozadí a jako nástroj, jehož pomocí se umění dostává k lidem. Instituce s pevnými zdmi však není pouhou "služebnou", je do velké míry spoluodpovědným elementem v rozvoji umění. Mnozí světově proslulí tvůrci se přímo zabývali působením muzea na umělecká díla a zejména dnes většina umělců tvoří se zřetelem k umístění svých prací. Je zajímavé pozorovat, jak se v dějinách role muzea měnila, sledovat zřejmý posun od poněkud strohé instituce s pevným řádem až po dnes velmi liberální, uvolněný prostor, otevřený nejvyšší rozmanitosti. Zdá se, jako by čas zcela převrátil původní konstelaci, v níž muzeum figurovalo spíše jako síto, jako poslední instance a umění potom jako "uchazeč". Jako by dnes bylo muzeum výzkumnou stanicí, která vpouští do svého nitra často pomíjivá díla, jež ani netouží přetrvat a být zhodnocena. Existuje nějaký "bod zlomu", moment, kdy se muzeum stalo otevřeným aktuálním proudům v umění a přestalo vyčkávat? V historii muzea zaznamenáváme... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Space for the Contemporary Art Or a Museum without Walls Thesis Regarding the ever growing number of museum institutions and exhibitions of contemporary art throughout the whole world, it may seem useless to consider the relationship between the museum of modern art and the current artistic expression. However, the history of art seems to rather neglect the impact of museums upon the artistic development as such. The museum is mostly perceived in the background rather and as an instrument by means of which the art gets to the people. The solid walls' institution however is not a mere "servant", to a great extent it is an element which participates in the responsibility about the development of art. Many creators of world renown directly dealt with the effect museums have upon the works of art and especially today most artists create their works concerned about their placement. It is interesting to observe the changing role of the museum in the course of history, to observe an obvious shift from a somewhat rigid institution with firm rules into the, up to now, very liberal, relaxed space, open for the maximum variety. The passing of time seems to have turned upside down the original constellation where the museum appeared as a filter rather, as the last instance, and art as an "applicant (candidate)". Almost... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Prostor pro současné umění aneb muzeum beze zdí | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-04-11 | |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 102358 | |
dc.title.translated | Space for Contemporary Art - Museum without Walls | en_US |
dc.contributor.referee | Půtová, Barbora | |
dc.identifier.aleph | 001486032 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Prostor pro současné umění aneb MUZEUM BEZE ZDÍ Rigorózní práce Zabývat se vztahem muzea umění a dnešních uměleckých projevů se s ohledem na narůstající množství muzejních institucí a přehlídek současného umění po celém světě může zdát zbytečné. Nicméně, dějiny umění poněkud opomíjejí vliv muzea na umělecký vývoj jako takový. Muzeum je většinou vnímáno spíše v pozadí a jako nástroj, jehož pomocí se umění dostává k lidem. Instituce s pevnými zdmi však není pouhou "služebnou", je do velké míry spoluodpovědným elementem v rozvoji umění. Mnozí světově proslulí tvůrci se přímo zabývali působením muzea na umělecká díla a zejména dnes většina umělců tvoří se zřetelem k umístění svých prací. Je zajímavé pozorovat, jak se v dějinách role muzea měnila, sledovat zřejmý posun od poněkud strohé instituce s pevným řádem až po dnes velmi liberální, uvolněný prostor, otevřený nejvyšší rozmanitosti. Zdá se, jako by čas zcela převrátil původní konstelaci, v níž muzeum figurovalo spíše jako síto, jako poslední instance a umění potom jako "uchazeč". Jako by dnes bylo muzeum výzkumnou stanicí, která vpouští do svého nitra často pomíjivá díla, jež ani netouží přetrvat a být zhodnocena. Existuje nějaký "bod zlomu", moment, kdy se muzeum stalo otevřeným aktuálním proudům v umění a přestalo vyčkávat? V historii muzea zaznamenáváme... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Space for the Contemporary Art Or a Museum without Walls Thesis Regarding the ever growing number of museum institutions and exhibitions of contemporary art throughout the whole world, it may seem useless to consider the relationship between the museum of modern art and the current artistic expression. However, the history of art seems to rather neglect the impact of museums upon the artistic development as such. The museum is mostly perceived in the background rather and as an instrument by means of which the art gets to the people. The solid walls' institution however is not a mere "servant", to a great extent it is an element which participates in the responsibility about the development of art. Many creators of world renown directly dealt with the effect museums have upon the works of art and especially today most artists create their works concerned about their placement. It is interesting to observe the changing role of the museum in the course of history, to observe an obvious shift from a somewhat rigid institution with firm rules into the, up to now, very liberal, relaxed space, open for the maximum variety. The passing of time seems to have turned upside down the original constellation where the museum appeared as a filter rather, as the last instance, and art as an "applicant (candidate)". Almost... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014860320106986 | |