Zobrazit minimální záznam

Space for Contemporary Art - Museum without Walls
dc.creatorVoskovcová, Klára
dc.date.accessioned2017-05-07T16:59:27Z
dc.date.available2017-05-07T16:59:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45317
dc.description.abstractProstor pro současné umění aneb MUZEUM BEZE ZDÍ Rigorózní práce Zabývat se vztahem muzea umění a dnešních uměleckých projevů se s ohledem na narůstající množství muzejních institucí a přehlídek současného umění po celém světě může zdát zbytečné. Nicméně, dějiny umění poněkud opomíjejí vliv muzea na umělecký vývoj jako takový. Muzeum je většinou vnímáno spíše v pozadí a jako nástroj, jehož pomocí se umění dostává k lidem. Instituce s pevnými zdmi však není pouhou "služebnou", je do velké míry spoluodpovědným elementem v rozvoji umění. Mnozí světově proslulí tvůrci se přímo zabývali působením muzea na umělecká díla a zejména dnes většina umělců tvoří se zřetelem k umístění svých prací. Je zajímavé pozorovat, jak se v dějinách role muzea měnila, sledovat zřejmý posun od poněkud strohé instituce s pevným řádem až po dnes velmi liberální, uvolněný prostor, otevřený nejvyšší rozmanitosti. Zdá se, jako by čas zcela převrátil původní konstelaci, v níž muzeum figurovalo spíše jako síto, jako poslední instance a umění potom jako "uchazeč". Jako by dnes bylo muzeum výzkumnou stanicí, která vpouští do svého nitra často pomíjivá díla, jež ani netouží přetrvat a být zhodnocena. Existuje nějaký "bod zlomu", moment, kdy se muzeum stalo otevřeným aktuálním proudům v umění a přestalo vyčkávat? V historii muzea zaznamenáváme...cs_CZ
dc.description.abstractSpace for the Contemporary Art Or a Museum without Walls Thesis Regarding the ever growing number of museum institutions and exhibitions of contemporary art throughout the whole world, it may seem useless to consider the relationship between the museum of modern art and the current artistic expression. However, the history of art seems to rather neglect the impact of museums upon the artistic development as such. The museum is mostly perceived in the background rather and as an instrument by means of which the art gets to the people. The solid walls' institution however is not a mere "servant", to a great extent it is an element which participates in the responsibility about the development of art. Many creators of world renown directly dealt with the effect museums have upon the works of art and especially today most artists create their works concerned about their placement. It is interesting to observe the changing role of the museum in the course of history, to observe an obvious shift from a somewhat rigid institution with firm rules into the, up to now, very liberal, relaxed space, open for the maximum variety. The passing of time seems to have turned upside down the original constellation where the museum appeared as a filter rather, as the last instance, and art as an "applicant (candidate)". Almost...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProstor pro současné umění aneb muzeum beze zdícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-04-11
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId102358
dc.title.translatedSpace for Contemporary Art - Museum without Wallsen_US
dc.contributor.refereePůtová, Barbora
dc.identifier.aleph001486032
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csProstor pro současné umění aneb MUZEUM BEZE ZDÍ Rigorózní práce Zabývat se vztahem muzea umění a dnešních uměleckých projevů se s ohledem na narůstající množství muzejních institucí a přehlídek současného umění po celém světě může zdát zbytečné. Nicméně, dějiny umění poněkud opomíjejí vliv muzea na umělecký vývoj jako takový. Muzeum je většinou vnímáno spíše v pozadí a jako nástroj, jehož pomocí se umění dostává k lidem. Instituce s pevnými zdmi však není pouhou "služebnou", je do velké míry spoluodpovědným elementem v rozvoji umění. Mnozí světově proslulí tvůrci se přímo zabývali působením muzea na umělecká díla a zejména dnes většina umělců tvoří se zřetelem k umístění svých prací. Je zajímavé pozorovat, jak se v dějinách role muzea měnila, sledovat zřejmý posun od poněkud strohé instituce s pevným řádem až po dnes velmi liberální, uvolněný prostor, otevřený nejvyšší rozmanitosti. Zdá se, jako by čas zcela převrátil původní konstelaci, v níž muzeum figurovalo spíše jako síto, jako poslední instance a umění potom jako "uchazeč". Jako by dnes bylo muzeum výzkumnou stanicí, která vpouští do svého nitra často pomíjivá díla, jež ani netouží přetrvat a být zhodnocena. Existuje nějaký "bod zlomu", moment, kdy se muzeum stalo otevřeným aktuálním proudům v umění a přestalo vyčkávat? V historii muzea zaznamenáváme...cs_CZ
uk.abstract.enSpace for the Contemporary Art Or a Museum without Walls Thesis Regarding the ever growing number of museum institutions and exhibitions of contemporary art throughout the whole world, it may seem useless to consider the relationship between the museum of modern art and the current artistic expression. However, the history of art seems to rather neglect the impact of museums upon the artistic development as such. The museum is mostly perceived in the background rather and as an instrument by means of which the art gets to the people. The solid walls' institution however is not a mere "servant", to a great extent it is an element which participates in the responsibility about the development of art. Many creators of world renown directly dealt with the effect museums have upon the works of art and especially today most artists create their works concerned about their placement. It is interesting to observe the changing role of the museum in the course of history, to observe an obvious shift from a somewhat rigid institution with firm rules into the, up to now, very liberal, relaxed space, open for the maximum variety. The passing of time seems to have turned upside down the original constellation where the museum appeared as a filter rather, as the last instance, and art as an "applicant (candidate)". Almost...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014860320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV