Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult
Pedagogical-psychological module and university (common) base: analysis of programmes of study at faculties of education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45287Identifiers
Study Information System: 110397
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Sedláčková, Daniela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
5. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plánKeywords (English)
Faculty of Education, university base, , pedagogical-psychological module, programme of studyTato bakalářská práce se věnuje pedagogicko-psychologickému modulu a univerzitnímu základu v rámci strukturovaného studia učitelství na pedagogických fakultách. V devíti kapitolách je představeno všech devět pedagogických fakult. Jsou seřazeny abecedně podle města, ve kterém sídlí. Jako první jsou analyzovány předměty pedagogicko-psychologického modulu v bakalářském a posléze navazujícím magisterském studiu. Následuje analýza univerzitního základu ve stejném pořadí. V centru pozornosti je skladba předmětů, jejich kreditní ohodnocení, časová dotace, forma výuky a období, ve kterém jsou vyučovány. Je poukázáno na případné změny za uplynulé akademické roky. Jednotlivé kapitoly doprovází tabulky. Závěrečná desátá kapitola si všímá shodných a rozdílných znaků mezi fakultami. Klíčová slova Pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plán
This work is devoted to pedagogical and psychological module and university base within the structured study at the faculties of education. In nine chapters are introduced all nine faculties. They are listed alphabetically by the city in which it resides. As the first there are analyzed objects of pedagogical and psychological module in a bachelor and master studies later. Next follows the analysis of university base in the same order. The attention is focused on a composition of objects and their credit score, time allocation, form of and time period how are taught. Accent is on possible changes in the academic years. Each chapter is accompanied by a table. The final chapter notes the different and the same characters among faculties. Key words Faculty of education, university base, pedagogical-psychological module, programme of study