Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích
Integrated education of geography and physical education - theoretical solutions and the current situation at the grammars schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45058Identifiers
Study Information System: 68089
Collections
- Kvalifikační práce [20004]
Author
Advisor
Referee
Kučerová, Silvie Rita
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
učitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografie
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
28. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
geografie, tělesná výchova, integraceKeywords (English)
geography, physical education, integrationNázev: Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích Cíl práce: Shrnutí dosavadních poznatků z oblasti integrace zeměpisu a tělesné výchovy. Nástin dalších možných bodů průniku. Zjištění současného stupně integrace na českých středních školách. Metoda: Rešerše dostupné české a zahraniční literatury, dotazníkové šetření. Výsledky: Byly zjištěny a zanalyzovány dosavadní poznatky z integrace geografie a tělesné výchovy. Současně byl zjištěn aktuální stav a názory pedagogů na integraci v reálné školní praxi. Klíčová slova: geografie, tělesná výchova, integrace
Title: Integrated education of geography and physical education - theoretical solutions and the current situation at the grammars schools Objective: Summary of current knowledge of the geography and physical education integration. Outline of other possible overlap points. Findings of the current degree of integration in Czech secondary schools. Methods: Czech and foreign literature review, questionnaire Results: There was identified and analyzed existing knowledge of geography and physical education integration. Secondary school teacher survey provided current status and opinions on integration in real practice. Keywords: geography, physical education, integration