Zobrazit minimální záznam

Problems in the use of information technology in teaching at primary school. Analysis of current situation in Prague 1
dc.contributor.advisorHorník, Vlastimil
dc.creatorGalata, Peter
dc.date.accessioned2017-05-07T15:17:16Z
dc.date.available2017-05-07T15:17:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44905
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou zavádění informačních a komunikačních technologií (ICT) do základních škol v ČR, zvláště pak na jejich prvním stupni. Stručně nastiňuje historický vývoj vzdělávacích pomůcek v ČR od 19. století až do začátku 21. století, kdy začal rozvoj informačních technologií výrazně ovlivňovat způsob vzdělávání. Vylíčena jsou specifika informační společnosti a vliv ICT v dnešní době. Z pohledu implementace a výuky ICT ve školách rozebírá práce i strategie v oblasti vzdělávání na evropské úrovni i v rámci ČR. Popsány jsou tři základní aspekty procesu zavádění ICT do škol (potřebný hardware, software a vzdělání učitelů) včetně rizik a problémů doprovázejících tento proces. Na příkladu ZŠ Lupáčova v Praze je zobrazen úspěšný proces zavádění ICT do prostředí základní školy a jejího vzdělávacího procesu, zahrnuta je i analýza současného stavu v této oblasti na základních školách na Praze 1.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the topic of the implementation of information and communication technologies (ICT) in primary schools in the Czech Republic. It briefly outlines the historical development of educational aids from the 19th century until the beginning of the 21st century, when the level of ICT development significantly affects the educational process. Specifics of an information society and the impact of ICT on today's world are described as well. Several European and Czech strategic documents connected to the implementation and teaching of ICT in schools are mentioned. A description of the three main aspects of the ICT implementation (required hardware, software and teachers' training) is provided, including a description of problems and risks of the implementation process. The process of the successful implementation of ICT in the school environment and educational process is described on the example of ZS Lupacova, Prague. The analysis of the current situation in primary schools in Prague 1 is provided.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinformační technologiecs_CZ
dc.subjectinformační a komunikační technologiecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectvzdělávací pomůckycs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectinteraktivní tabulecs_CZ
dc.subjectvzdělávací softwarecs_CZ
dc.subjectškolení učitelůcs_CZ
dc.subjectinformation technologiesen_US
dc.subjectinformation and communication technologiesen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjecteducation aidsen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectinteractive whiteboarden_US
dc.subjecteducational softwareen_US
dc.subjectteachers' trainingen_US
dc.titleProblémy ve využití informačních technologií při výuce na prvním stupni ZŠ. Analýza současného stavu na Praze 1cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-04
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94221
dc.title.translatedProblems in the use of information technology in teaching at primary school. Analysis of current situation in Prague 1en_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph001498690
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou zavádění informačních a komunikačních technologií (ICT) do základních škol v ČR, zvláště pak na jejich prvním stupni. Stručně nastiňuje historický vývoj vzdělávacích pomůcek v ČR od 19. století až do začátku 21. století, kdy začal rozvoj informačních technologií výrazně ovlivňovat způsob vzdělávání. Vylíčena jsou specifika informační společnosti a vliv ICT v dnešní době. Z pohledu implementace a výuky ICT ve školách rozebírá práce i strategie v oblasti vzdělávání na evropské úrovni i v rámci ČR. Popsány jsou tři základní aspekty procesu zavádění ICT do škol (potřebný hardware, software a vzdělání učitelů) včetně rizik a problémů doprovázejících tento proces. Na příkladu ZŠ Lupáčova v Praze je zobrazen úspěšný proces zavádění ICT do prostředí základní školy a jejího vzdělávacího procesu, zahrnuta je i analýza současného stavu v této oblasti na základních školách na Praze 1.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the topic of the implementation of information and communication technologies (ICT) in primary schools in the Czech Republic. It briefly outlines the historical development of educational aids from the 19th century until the beginning of the 21st century, when the level of ICT development significantly affects the educational process. Specifics of an information society and the impact of ICT on today's world are described as well. Several European and Czech strategic documents connected to the implementation and teaching of ICT in schools are mentioned. A description of the three main aspects of the ICT implementation (required hardware, software and teachers' training) is provided, including a description of problems and risks of the implementation process. The process of the successful implementation of ICT in the school environment and educational process is described on the example of ZS Lupacova, Prague. The analysis of the current situation in primary schools in Prague 1 is provided.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014986900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV