Show simple item record

Geographical origin of alien plants in the Czech Republic
dc.contributor.advisorChuman, Tomáš
dc.creatorKopicová, Irena
dc.date.accessioned2017-05-07T14:52:29Z
dc.date.available2017-05-07T14:52:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44809
dc.description.abstractTéma práce, Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR, se zabývá nepůvodními druhy rostlin s určením jejich fytogeografických oblastí. Dále jsou zde zpracovány příčiny introdukce, samotná charakteristika a v neposlední řadě i ekologické dopady, přínosy a nebezpečí pro biodiverzitu v ČR. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se věnuje teoretickému úvodu v podobě odborné literární rešerše na téma Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR. Zde je popsána základní terminologie, ale zároveň v kapitolách i konkrétní problematika. Kapitola neofyty je ještě navíc rozšířena o podkapitolu invazní rostliny, zde bylo důležité zdůraznit si jejich nebezpečí pro ekosystém Druhá část se zabývá aplikací tématu do geografického vzdělávání a to vytvořením pracovního listu a vymezením základních pojmů pro žáky gymnázia. Cílem je přimět žáky přemýšlet o tom, které rostliny jsou důležité, odkud pochází, proč a jak se k nám dostaly. Zároveň je důležité, aby se dokázali zamyslet nad tím, jak mohou působit nepůvodní rostliny na ekosystém, do kterého byly introdukovány.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the proposed thesis is the geographical origin of non-native species of plants in the Czech Republic and it deals with non-native plants while identifying their phyto- areas. The causes of introduction, plant characteristics as well as ecological consequences, gains and dangers for the biodiversity in the Czech Republic are also assessed. The thesis is divided into two parts with first part dealing with a theoretical introduction in a form of a literary research on the geographic origin of non-original species of higher plants in the Czech Republic. Here, the basic terminology is discussed and so are specific issues. A chapter dealing with neo-phytes contains also a subsection on invasive plants, where it was necessary to stress their potential threat to ecosystems. Second part is devoted to the application of the topic in the education of geography by creating a work sheet and by defining main terminology for high school students. The aim is to encourage students to think about which plants are important, where they come from and why and how they reached us. Likewise, it is important that students could reflex on how non- native plants may affect the ecosystem in which they had been introduced.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectNepůvodní druhy v ČRcs_CZ
dc.subjectarcheofytycs_CZ
dc.subjectneofytycs_CZ
dc.subjectinvazní rostlinycs_CZ
dc.subjectfytogeografické oblastics_CZ
dc.subjectintrodukcecs_CZ
dc.subjectNon-native species in the Czech Republicen_US
dc.subjectarchaeophytesen_US
dc.subjectneophytesen_US
dc.subjectinvasive plantsen_US
dc.subjectphytogeographical areasen_US
dc.subjectintroductionen_US
dc.titleGeografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentDepartment of Physical Geography and Geoecologyen_US
dc.description.departmentKatedra fyzické geografie a geoekologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118260
dc.title.translatedGeographical origin of alien plants in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeMatějček, Tomáš
dc.identifier.aleph001524964
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTéma práce, Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR, se zabývá nepůvodními druhy rostlin s určením jejich fytogeografických oblastí. Dále jsou zde zpracovány příčiny introdukce, samotná charakteristika a v neposlední řadě i ekologické dopady, přínosy a nebezpečí pro biodiverzitu v ČR. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se věnuje teoretickému úvodu v podobě odborné literární rešerše na téma Geografický původ nepůvodních druhů vyšších rostlin v ČR. Zde je popsána základní terminologie, ale zároveň v kapitolách i konkrétní problematika. Kapitola neofyty je ještě navíc rozšířena o podkapitolu invazní rostliny, zde bylo důležité zdůraznit si jejich nebezpečí pro ekosystém Druhá část se zabývá aplikací tématu do geografického vzdělávání a to vytvořením pracovního listu a vymezením základních pojmů pro žáky gymnázia. Cílem je přimět žáky přemýšlet o tom, které rostliny jsou důležité, odkud pochází, proč a jak se k nám dostaly. Zároveň je důležité, aby se dokázali zamyslet nad tím, jak mohou působit nepůvodní rostliny na ekosystém, do kterého byly introdukovány.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the proposed thesis is the geographical origin of non-native species of plants in the Czech Republic and it deals with non-native plants while identifying their phyto- areas. The causes of introduction, plant characteristics as well as ecological consequences, gains and dangers for the biodiversity in the Czech Republic are also assessed. The thesis is divided into two parts with first part dealing with a theoretical introduction in a form of a literary research on the geographic origin of non-original species of higher plants in the Czech Republic. Here, the basic terminology is discussed and so are specific issues. A chapter dealing with neo-phytes contains also a subsection on invasive plants, where it was necessary to stress their potential threat to ecosystems. Second part is devoted to the application of the topic in the education of geography by creating a work sheet and by defining main terminology for high school students. The aim is to encourage students to think about which plants are important, where they come from and why and how they reached us. Likewise, it is important that students could reflex on how non- native plants may affect the ecosystem in which they had been introduced.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra fyzické geografie a geoekologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV