Systém výchovného poradenství na základních školách
The system of educational and vocational guidance in primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44728Identifikátory
SIS: 96751
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krykorková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
29. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Školské poradenské služby, školský zákon, výchovné poradenství, výchovný poradce, školské poradenské pracoviště, kariérní poradenství, primární prevence, základní školaKlíčová slova (anglicky)
School counselling services, School Code, an educational counselling, an educational counsellor, a school counselling department, a carreer advisory, primary prevention, a primary schoolCílem práce je teoretický rozbor systému výchovného poradenství na základních školách a analýza současného systému výchovného poradenství na základních školách v Ústí nad Labem. Teoretická část pojednává o systému školských poradenských služeb a z jeho struktury vyplývajícím systému výchovného poradenství na základních školách. Teoretické poznatky jsou následně převedeny na praktický rozbor nastavení systému výchovného poradenství v Ústí nad Labem, který je doplněn o šetření v participujících institucích a empirickou sondu, prováděnou s použitím dotazníků, mezi výchovnými poradci na základních školách ve městě.
The objective of this Thesis is a theoretical analysis of the educational counselling system and an analysis of the contemporary educational counselling system at primary school facilities in Usti nad Labem. The theoretical part disserts upon a system of school counselling services and from its structure resulting educational counselling system at primary schools. Theoretical experiences are then transformed into practical analysis of the Usti nad Labem educational counselling system settings which is amended by an investigation in the participiant institutions and an empirical probe, having been made with the usage of survey questionnares, between educational counsellors at primary schools in the city.