Systém výchovného poradenství na základních školách
The system of educational and vocational guidance in primary schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44728Identifiers
Study Information System: 96751
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Krykorková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
29. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Školské poradenské služby, školský zákon, výchovné poradenství, výchovný poradce, školské poradenské pracoviště, kariérní poradenství, primární prevence, základní školaKeywords (English)
School counselling services, School Code, an educational counselling, an educational counsellor, a school counselling department, a carreer advisory, primary prevention, a primary schoolCílem práce je teoretický rozbor systému výchovného poradenství na základních školách a analýza současného systému výchovného poradenství na základních školách v Ústí nad Labem. Teoretická část pojednává o systému školských poradenských služeb a z jeho struktury vyplývajícím systému výchovného poradenství na základních školách. Teoretické poznatky jsou následně převedeny na praktický rozbor nastavení systému výchovného poradenství v Ústí nad Labem, který je doplněn o šetření v participujících institucích a empirickou sondu, prováděnou s použitím dotazníků, mezi výchovnými poradci na základních školách ve městě.
The objective of this Thesis is a theoretical analysis of the educational counselling system and an analysis of the contemporary educational counselling system at primary school facilities in Usti nad Labem. The theoretical part disserts upon a system of school counselling services and from its structure resulting educational counselling system at primary schools. Theoretical experiences are then transformed into practical analysis of the Usti nad Labem educational counselling system settings which is amended by an investigation in the participiant institutions and an empirical probe, having been made with the usage of survey questionnares, between educational counsellors at primary schools in the city.