Aktuální problémy v ochraně spotřebitele v elektronických komunikacích
Current issues of consumer protection in electronic communication
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44684Identifikátory
SIS: 97316
Kolekce
- Kvalifikační práce [13751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkal, Václav
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra evropského práva
Datum obhajoby
30. 4. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ochrana spotřebitele, elektronické komunikace, spotřebitelské smlouvyKlíčová slova (anglicky)
Consumer protection, electronic communication, contracts concluded by consumersOchrana spotřebitele je tématem, které se dotýká velmi široké skupiny občanů Evropské unie a které Unie promítá do všech svých politik. Zaměření na oblast elektronických komunikací jsem zvolila proto, abych mohla využít své zkušenosti z praxe a porovnat je s platnou právní úpravou. Navíc služby elektronických komunikací využívají evropští spotřebitelé každodenně a jsou rozšířené napříč celou společností. Ve své diplomové práci sleduji vývoj právní úpravy odvětví elektronických komunikací se zaměřením na ochranu spotřebitele, s čímž úzce souvisí i regulace cen za poskytované služby a situace na trhu elektronických komunikací. Pokouším se definovat základní problémy právní úpravy s využitím judikatury a poznatků z praxe. Nejprve se zaměřuji na obecnou úpravu ochrany spotřebitele, která je aplikovatelná na veškeré smlouvy uzavírané se spotřebiteli - nepřiměřené podmínky ve spotřebitelských smlouvách, smlouvy uzavírané mimo prostory obvyklé k podnikání apod. Zároveň upozorňuji na problémy, se kterými jsem se setkala v praxi a porovnám provedení úpravy jednotlivými členskými státy. Další část své práce jsem věnovala předpisovému rámci EU pro oblast elektronických komunikací, který platil v letech 2003 - 2009. Zaměřila jsem se na úpravu, která má vztah k ochraně spotřebitele, byť zdánlivě jen okrajově....
Consumer protection is an issue affecting a very broad group of citizens of the European Union. EU reflects customer protection in all its policies. I have focused on electronic communication because of my work experience in that field. In my thesis I am trying to compare my experience with valid legislation. In addition, electronic communication services are used by European consumers every day widespread through society. I have tried to follow the development of EU legislation in electronic communication sector focusing on consumer protection. This topic is very closely connected with price regulation and the whole situation on the electronic communication market. My goal is to define main problems of legislation by using case law and my knowledge from practice. In the first chapter of my thesis, I focus on general consumer protection in EU, which is applicable to all contracts concluded by consumers (unfair terms, contracts negotiated away from business premises etc.). I am pointing out issues I encountered in practice. I also compare implementation of EU legislation by EU member states. Second chapter of my work is concerned with EU regulatory framework of electronic communication valid from 2003 to 2009. I aimed at legislation related to consumer protection. I focused on main problems of the...