Show simple item record

Possible intervention into the culture of the kindergarten in the direction of change shaping the environment for learning and teching process
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorŠvajková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-07T13:36:38Z
dc.date.available2017-05-07T13:36:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44534
dc.description.abstractRESUMÉ: Bakalářská práce se zabývá organizační kulturou a školním klimatem mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojmy kultura, organizační kultura, kultura školy, klima školy, intervence, charakteristikou mateřské školy jako specifické organizace. Věnuje se možnostem intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující kvalitu vzdělávání. Práce předkládá výčet nejúčinnějších rozhodnutí, jimiž lze z pozice ředitele školy pozitivně ovlivňovat kulturu a klima školy. Ve výzkumné části je za využití dotazníkového šetření ověřen soubor těchto možností a provedena analýza zjištěných dat. Závěrem průzkumu je identifikace nejúčinnějších a nejefektivnější možností, jimiž ředitelé školy jako výkonní manažeři mohou pozitivně ovlivňovat prostředí klimatu podporující zkvalitnění vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractSUMMARY: This bachelor thesis is engaged in the organizational culture and climate of the kindergartens. The theoretical part defines the concepts of culture, organizational culture, school culture, school climate, intervention, characteristics of the kindergarten as a specific organization. It deals with the possibilities of intervention in kindergarten culture in shaping the direction of environmental change to support quality education. The thesis presents a list of the most effective decisions from a position of the headmaster which can positively influence the school culture and school climate. The research part is using questionnaires to evaluate the set of these options and analysis of collected data. In conclusion, the survey identifies the most effective and efficient options, which the headmasters as executive managers can use to positively influence the climate environment supporting quality of education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectorganizační kulturacs_CZ
dc.subjectkultura školycs_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectorganizational cultureen_US
dc.subjectschool cultureen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleMožnosti intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující učení a vyučovací procescs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-29
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId113905
dc.title.translatedPossible intervention into the culture of the kindergarten in the direction of change shaping the environment for learning and teching processen_US
dc.contributor.refereeBáča, Milan
dc.identifier.aleph001469387
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRESUMÉ: Bakalářská práce se zabývá organizační kulturou a školním klimatem mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojmy kultura, organizační kultura, kultura školy, klima školy, intervence, charakteristikou mateřské školy jako specifické organizace. Věnuje se možnostem intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující kvalitu vzdělávání. Práce předkládá výčet nejúčinnějších rozhodnutí, jimiž lze z pozice ředitele školy pozitivně ovlivňovat kulturu a klima školy. Ve výzkumné části je za využití dotazníkového šetření ověřen soubor těchto možností a provedena analýza zjištěných dat. Závěrem průzkumu je identifikace nejúčinnějších a nejefektivnější možností, jimiž ředitelé školy jako výkonní manažeři mohou pozitivně ovlivňovat prostředí klimatu podporující zkvalitnění vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enSUMMARY: This bachelor thesis is engaged in the organizational culture and climate of the kindergartens. The theoretical part defines the concepts of culture, organizational culture, school culture, school climate, intervention, characteristics of the kindergarten as a specific organization. It deals with the possibilities of intervention in kindergarten culture in shaping the direction of environmental change to support quality education. The thesis presents a list of the most effective decisions from a position of the headmaster which can positively influence the school culture and school climate. The research part is using questionnaires to evaluate the set of these options and analysis of collected data. In conclusion, the survey identifies the most effective and efficient options, which the headmasters as executive managers can use to positively influence the climate environment supporting quality of education.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV