Autoevaluace v pedagogickém procesu se zaměřením na osobnost pedagoga
Self-evaluation in the teaching process with a focus on teacher personality
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44460Identifikátory
SIS: 114476
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voda, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
28. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
sebehodnocení učitele, proces autoevaluace, pojetí autoevaluace, sebereflexe, metody sebehodnoceníKlíčová slova (anglicky)
teacher self-assessment, self-evaluation process, the concept of self-evaluation, self-reflection, self-assessment methodsNÁZEV: Autoevaluace v pedagogickém procesu se zaměřením na osobnost pedagoga AUTOR: Petra Hnátková, Mgr. KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá charakteristikou učitele a jeho pedagogických dovedností, rozpracovává jednotlivé termíny související s tématem práce a v poslední kapitole se věnuje jednotlivým autoevaluačním metodám. Praktickou část mé práce tvoří kvantitativní výzkum realizovaný mezi učiteli na základních školách v Karlovarském kraji a vyhodnocení tvrzení, která byla stanovena. Cílem mé práce bylo zjištění, jaký je vztah pedagogů k aktuálnímu tématu této doby - autoevaluaci, nakolik znají rozmanité metody autoevaluace, které z nich aktivně provádějí a důvody, které je vedou k tomu, aby se jimi nezabývali. Dále jsem pátrala po tom, jak učitelé hodnotí sami sebe ve vyučovací hodině, jaké závěry z toho vyvozují. KLÍČOVÁ SLOVA: sebehodnocení učitele, proces autoevaluace, pojetí autoevaluace, sebereflexe, metody sebehodnocení
TITLE: Self-evaluation in the teaching process with a focus on teacher personality AUTHOR: Petra Hnátková, Mgr. DEPARTMENT: School Management Centre SUPERVISOR: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRACT: This thesis is divided into two parts - theoretical and practical part. The theoretical part deals with the first characteristic of a teacher and his teaching skills, develops the various deadlines related to the work in the last chapter is devoted to individual autoevaluačním methods. The practical part of my work consists of a quantitative research carried out among teachers in primary schools in the Carlsbad region and evaluation of claims which have been established. The aim of my study was to determine the relationship of teachers to the current theme this time - the self-evaluation of the extent to which various known methods of self-evaluation, which of them actively carried out and the reasons which lead them to not deal with them. Then I searched for how teachers evaluate themselves in the lesson, what conclusions of this reason. KEYWORDS: Teacher self-assessment, self-evaluation process, the concept of self-evaluation, self- reflection, self-assessment methods