Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč
The Marketing Communication of Touristic Destination Třebíč
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44265Identifiers
Study Information System: 116486
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Nečas, Vlastimil
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Cestovní ruch, město Třebíč, marketingová komunikace destinace, komunikace, propagace, turismusKeywords (English)
Travel Industry, City of Třebíč, Marketing Communication of Destination, Communication, Promotion, TourismPředmětem této bakalářské práce na téma Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč je deskripce a analýza komunikačních aktivit Města Třebíč a dalších subjektů zapojených do struktury destinace cestovního ruchu, jakými jsou například státní a regionální organizace cestovního ruchu a místní poskytovatelé ubytovacích služeb. Cílem bylo zmapování marketingové komunikace směrem k cílové skupině turistů z regionu, celé České republiky i zahraničí. Při popisu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, jež jsou za tímto účelem využívány, byl hlavní důraz kladen na online komunikaci. Kromě formy komunikace byla pozornost věnována i stránce obsahové, především pak jednotě, srozumitelnosti a validitě komunikovaných informací.
The subject of this thesis on the topic of The marketing communication of touristic destination Trebic is a description and analysis of communication activities of the City of Třebic and other entities involved in the structure of tourism destination, such as national and regional tourism organizations and local providers of accommodation services. The aim was to map the marketing communication towards an audience of tourists from the region, the Czech Republic and abroad. While describing the various tools of communication mix, which are used for this purpose, the major emphasis was on the online communication. Besides the forms of communication, attention was paid to the content, especially unity, clarity and validity of the communicated information.