Show simple item record

Analysis of the Means of the Implementation of Teachers' In-service Education from the Management Perspective
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorTučníková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-07T12:28:05Z
dc.date.available2017-05-07T12:28:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44262
dc.description.abstractDalší vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.cs_CZ
dc.description.abstractIn-service education of teachers represents one of the key parts of strategic development of the Czech system of education. The work focuses on the problem from the perspective of the school`s management and analyses the part it plays in implementation of in-service education. The aim of the work is to interpret the ways how in-service education is approached and the means of its implementation in primary and secondary schools. The work itself is divided into two main parts. The characteristics of in-service education and the state of the art are described in the first part. The approach of the management of schools to the problems of in- service education is analyzed through the questionnaire in the second part. At the end of the work, the conclusions resulting from this inquiry are described in detail.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDalší vzdělávání pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.subjectDVPPcs_CZ
dc.subjectškolský managementcs_CZ
dc.subjectrozvoj školycs_CZ
dc.subjectIn-service education of teachersen_US
dc.subjecteducation managementen_US
dc.subjectschool developmenten_US
dc.titleAnalýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-29
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114482
dc.title.translatedAnalysis of the Means of the Implementation of Teachers' In-service Education from the Management Perspectiveen_US
dc.contributor.refereeBáča, Milan
dc.identifier.aleph001469370
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDalší vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.cs_CZ
uk.abstract.enIn-service education of teachers represents one of the key parts of strategic development of the Czech system of education. The work focuses on the problem from the perspective of the school`s management and analyses the part it plays in implementation of in-service education. The aim of the work is to interpret the ways how in-service education is approached and the means of its implementation in primary and secondary schools. The work itself is divided into two main parts. The characteristics of in-service education and the state of the art are described in the first part. The approach of the management of schools to the problems of in- service education is analyzed through the questionnaire in the second part. At the end of the work, the conclusions resulting from this inquiry are described in detail.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV