The Mighty Boosh: theatrical and narrative sspects of Julian Barratt and Noel Fielding's epic comedy
The Mighty Boosh: Teatrální a narativní prvky v epické komedii Juliana Barratta a Noela Fieldinga
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44105Identifikátory
SIS: 97440
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Clark, Colin Steele
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika - Finská studia
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
11. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
The Mighty Boosh, Barratt, Fielding, drama, komediální stand-up, rozhlasová komedie, televizní komedie, epická komedie, struktura narativu, narativní schéma, cesta hrdiny, Vladimir ProppKlíčová slova (anglicky)
The Mighty Boosh, Barratt, Fielding, drama, stand-up comedy, radio comedy, television comedy, epic comedy, narrative structure, narrative schema, hero's journey, Vladimir ProppAnotace: Tato práce se zabývá podrobnou analýzou tvorby britské komediální skupiny The Mighty Boosh založené herci a komiky Julianem Barrattem a Noelem Fieldingem. The Boosh je v našem kulturním prostředí relativně neznámým pojmem. Z tohoto důvodu slouží první část práce mimo jiné jako úvod: představuje kulturní pozadí herců a původ projektu samotného. Následně se zabývá technickými a fyzickými aspekty show, stejně jako užitými hereckými či teatrálními metodami. Druhá část je více praktická, soustředí se na narativní rámec a strategie, které mají tendenci se výrazně opakovat a činí tak z Barrattova a Fieldingova počinu epickou (hrdinskou) komedii. Analýza si klade za cíl vysvětlit tyto vypravěčské strategie mimo jiné poukazováním na autory jako Vladimir Propp, Joseph Campbell a další, a představit The Mighty Boosh ve své celistvosti a komplexnosti.
This thesis is concerned with a detailed analysis of the work of the British comedic troupe The Mighty Boosh created by actors and comedians Julian Barratt and Noel Fielding. The Boosh phenomenon is relatively unknown in our cultural environment. Accordingly, the first part of the thesis aims to serve partly as an introduction: it presents the authors' cultural background and the origins of the project itself. Subsequently, technical and physical aspects of the show as well as the acting/theatrical methods used are inquired into. The second part is more practical as it focuses on the narrative framework and strategies, which tend to be highly repetitive and make Barratt and Fielding's project an epic (heroic) comedy. The analysis seeks to explain these narrative strategies by referring to authors such as Vladimir Propp, Joseph Campbell and others, and to reveal The Mighty Boosh in its entirety and complexness.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Molière v moderním českém divadle
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMenoušková, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 12. 9. 2012česky: Název diplomové práce: Molière v moderním českém divadle Klíčová slova: Molière, preciozita, klasicismus, baroko, komedie, commedia dell'arte, comédie- -ballet. Abstrakt: Diplomová práce pojednává o díle francouzského ... -
Sovětská filmová komedie konce 60. a 70. let
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONěudačina, Natalija (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 31. 1. 2019The subject of this thesis is a genre analysis of Soviet film comedies of the late 60s and the 70s that is based on the reception and production history data. The aim of this research is to grasp this type of comedy as a ... -
Život a dílo Jeana-Baptiste Lullyho
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTůmová, Romana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 28. 5. 2018