Rozvoj čtenářských dovedností neslyšících žáků v souladu s referenční úrovní A2
Developing Reading Skills of Deaf Pupils in Accordance with the Reference Level A2
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44085Identifikátory
SIS: 87496
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pacovská, Jasňa
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština v komunikaci neslyšících
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
14. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
čtení s porozuměním, čtení s porozuměním u neslyšících žáků, rozvoj čtenářských dovedností, Společný evropský referenční rámec, úroveň A2 podle Společného evropského referenčního rámce, Evropské jazykové portfolio, "pre-reading" aktivity, "scanning", "skimming", "during reading" aktivity, "post-reading" aktivity, aktivity vztažené k textu, "signpost" otázky, ano-ne otázky, "true, false" otázky, "multiple choice" otázky, otázky s otevřeným koncemKlíčová slova (anglicky)
Reading comprehension, reading comprehension in deaf pupils, development of reading skills, Common European Reference Framework, level A2 of the Common European Framework, European Language Portfolio, pre-reading activities, scanning, skimming, during reading activities, post-reading activities, activities related to the text, signpost questions, yes-no questions, true, false questions, multiple choice questions, open ended questionsPráce se zabývá rozvojem čtenářských dovedností neslyšících žáků na jazykové úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce. V souladu s názorem, že neslyšící žáci by měli být vzděláváni bilingválně, čerpá především ze zahraničních učebnic zaměřených na rozvoj čtenářských dovedností při výuce cizího jazyka. Uvádí podrobný postup, jak by se mělo při rozvoji čtenářských dovedností postupovat při práci s textem, jaká cvičení by měla být používána a jakým způsobem by s nimi měl učitel s žáky pracovat. V rámci charakteristik jednotlivých postupů je upozorňováno na možné chyby, kterým je třeba se při výuce čtenářských dovedností vyvarovat. S využitím poznatků, jaké dovednosti by měl žák mít pro čtení s porozuměním na úrovni A2 a jakým způsobem je vhodné při výuce čtení s porozuměním postupovat, přináší práce soubor prakticky zaměřených textů a k nim navržených aktivit. Texty jsou rozděleny do tří tematických oblastí a v rámci každé z nich jsou cvičení k textům strukturována do několika částí podle jednotlivých fází práce s textem. Cvičení jsou také doplněna metodickými doporučeními, která upřesňují způsob použití, navrhují různé modifikace a upozorňují na problematické situace.
This thesis comments on the development of reading skills of deaf students at the language level A2 of the Common European Framework of Reference. In line with the view that deaf pupils should be educated bilingually, it draws primarily from foreign textbooks aimed at developing reading skills in foreign language teaching. It provides detailed instructions on how to develop the reading skills when working with a text, what exercises should be used and how the teacher should use them with students. The characteristics of each approach draws attention to possible errors which should be avoided in teaching reading skills. Taking into consideration the knowledge necessary for a pupil to be able to fulfill a reading comprehension task at A2 level and the correct teaching methods, this work provides a set of practice-oriented texts and proposed following activities. The texts are divided into three thematic areas and within each of them, the exercises are structured into several parts according to the different stages of work with a text. Exercises are also supplemented with methodological recommendations and instructions for use suggesting various modifications, pointing to the problematic situations and others.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Podoba a funkce otázky v marketingové komunikaci
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHaiklová, Kristýna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 14. 6. 2019Tato bakalářská práce se zabývá "otázkou otázky" v marketingové komunikaci. Je věnována různým formám otázek a následně pojednává i o jejich funkcích. Na začátku jsou popsány základní pojmy a principy pragmatiky. Dále je ... -
Otázky na hraně smysluplnosti v analytické filosofii
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHolasová, Karolina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 20. 9. 2018An objective of classical analytical philosophy was to define a philosopher proposition via modern logics. Because of that, they started to examine what is and what is not a meaningful question which it makes sense to ... -
Sporné otázky nutné obrany v judikatuře
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOGilar, Viktor (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 5. 12. 2022Disputable questions of necessary defence in judicial practice Abstract This diploma thesis deals with disputable questions of necessary defence in judicial practice. The first part of the diploma thesis focuses more closely ...