Oligopoly Markets in Virtual Economy
Oligopolní trhy ve virtuálních ekonomikách
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44073Identifikátory
SIS: 120873
Katalog UK: 990015008320106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Adam, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
virtual markets, oligopoly, virtual economyKlíčová slova (anglicky)
virtuální trh, oligopoly, virtuální ekonomikaPráce bude zaměřena na Virtuální trh světa WoW, zejména se zaměřím na chování Monopolistů a Oligopolistů na tomto trhu a pokusím se ověřit jejich cenovou politiku se známými mikroekonomickými modely. Tato práce ukáže, že chování monopolních a oligopolních trhů na tomto trhu značně odpovídá standardní mikroekonomické teorii a navíc se v mnohých případech tyto trhy chovají líp než většina reálných trhů. Díky ekonometrické analýze je dalším přínosem této práce i empirické ověření správnosti ekonomické teorie her a případně podpoření teorie regulace.
This work will focus on the virtual World of Warcraft market where mainly I am going to focus my research on the behavior of monopolists and Oligopolists in this market and then trying to verify their pricing policy with known microeconomic models. This thesis finds that the behavior of monopolistic and oligopolistic markets in a virtual economy matches the prediction of standard microeconomic and that this harmony between theory and observation is, to some extent, even more clear than in the case of most real markets. Thanks to econometric analysis the empirical verification of the correctness of the economic game theory and possibly promoting the theory of regulation is another contribution of this work.
