Knihovny na sociálních sítích z pohledu čtenářů/uživatelů
Libraries in social media from the viewpoint of readers/users
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44043Identifikátory
SIS: 108635
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Němečková, Lenka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
3. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, Facebook, Twitter, Foursquare, YouTube, Studijní a vědecká knihovna v Hradci Králové, uživatelé knihovny, dotazníkový průzkumKlíčová slova (anglicky)
social networking sites, Facebook, Twitter, Foursquare, YouTube, the Research Library in Hradec Králové, library users, questionnaire surveyCílem bakalářské práce je zjištění uživatelského pohledu na působení knihoven na sociálních sítích. Teoretická část se zabývá internetovými sociálními sítěmi v obecném pojetí. Shrnuje jejich definici, historii a charakteristiku vybraných sítí (Facebook, Foursquare, Twitter a YouTube). Dále se věnuje vybrané literatuře na téma knihoven na sociálních sítích a charakteristice Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové, jejímu způsobu propagace a využívání sociálních sítí v ní. Praktická část je realizována průzkumem mezi uživateli Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové a je zaměřena na sociální síť Facebook. Výsledky průzkumu jsou uvedeny v závěru bakalářské práce.
The aim of this bachelor thesis is to describe user's viewpoint on library activites in social media. It summarizes definition, history and characteristic of social networking sites and describes some of them (Facebook, Foursquare, Twitter, YouTube). In next part it deals with chosen information sources about libraries in social media. It also describes social media activites of the Research Library in Hradec Králové. The practical part describes results from the implemented questionnaire survey in this library and itd results.