Marketingová komunikace Mezinárodního horolezeckého filmového festivalu (MHFF)
Marketing communication of the International Mountaineering Film Festival (IMFF)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43969Identifiers
Study Information System: 98344
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: Marketingová komunikace Mezinárodního horolezeckého filmového festivalu (MHFF) Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce je navrhnout nové postupy v jednotlivých částech marketingového komunikačního mixu tak, aby byly pro Mezinárodní horolezecký filmový festival účinnější a efektivnější. K vytvoření těchto návrhů pomůže přehled stávajících kanálů a forem marketingové komunikace dané akce, který bude podrobně rozebrán v analytické části práce. Metody: V této práci bude využito deskriptivní případové studie pro rozbor současné marketingové komunikace, SWOT analýzy pro přehled silných a slabých stránek, příležitostí a ohrožení a marketingový výzkum bude proveden formou dotazování. Výsledky: Výsledkem práce bude návrh nové marketingové komunikace MHFF pro léta 2012 - 2014. Bude sestavena vhodná kombinace jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, spolu s médii a možnostmi sponzoringu. Tento návrh bude předložen organizačnímu týmu MHFF jako inspirace k zefektivnění stávající komunikace. Klíčová slova: marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, média, sponzoring
Title: Marketing communication of the International Mountaineering Film Festival (IMFF) Objectives: The main objective of this thesis is to propose new methods in particular parts of the marketing communication mix which could be more efficient and effective for the International Mountaineering Film Festival. Existing channels and forms of marketing communication of the event, which will be discussed in detail in the analytical part, will help to create an overview of these proposals. Methods: There will be used a descriptive case study for analysis of current marketing communication and SWOT analysis for an overview of strengths, weaknesses, opportunities and threats. Marketing research will be made through interviews. Results: The proposal of a new marketing communication of MHFF for years 2012 - 2014 will be the result of this thesis. The proposal will include the appropriate combination of individual tools of communication mix, along with media and sponsorship opportunities. This proposal will be presented to the organizing team of MHFF as an inspiration to streamline the existing communication. Key words: Marketing, Marketing mix, Marketing communication, Communication mix, Media, Sponzorship